متن پیام بدین شرح است:
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِیمِ
هفتم تیرماه، یادآور یکی از تلخترین و دردناکترین صفحات تاریخ معاصر ایران و نمادی از مظلومیت مردمی است که در سایه سکوت مدعیان حقوق بشر، آماج حملات ناجوانمردانه سلاحهای شیمیایی قرار گرفتند.
سالروز بمباران شیمیایی شهر مقاوم سردشت، فرصتی است برای تجدید میثاق با آرمانهای والای شهدای مظلوم این فاجعه انسانی و ادای احترام به مردم صبور و ایثارگر این دیار که با وجود تحمل رنجها و آثار ماندگار ناشی از آن جنایت، همچنان استوار و سربلند در مسیر عزت و مقاومت ایستادهاند.
سردشت، تنها یک شهر نیست؛ بلکه نمادی از مظلومیت، پایداری و فداکاری ملتی است که در دوران دفاع مقدس، هزینه سنگین دفاع از استقلال و عزت ایران اسلامی را پرداخت. جنایت استفاده از سلاحهای شیمیایی علیه مردم بیدفاع، یادآور عمق بیرحمی دشمنان و ضرورت پاسداشت فرهنگ صلح، انسانیت و مقابله با هرگونه خشونت علیه غیرنظامیان است.
شهدای گرانقدر بمباران شیمیایی سردشت، با ایثار و مظلومیت خود، سندی ماندگار از مقاومت مردم ایران در برابر ظلم و تجاوز بر جای گذاشتند و جانبازان شیمیایی این حادثه نیز با صبر مثالزدنی، نماد زنده ایستادگی و فداکاری هستند؛ بزرگوارانی که سالها درد و رنج ناشی از آن جنایت را تحمل کرده و همچنان درس صبر، امید و استقامت را به جامعه میآموزند.
اداره کل بهزیستی آذربایجانغربی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم هفتم تیر سردشت، بر ضرورت توجه به حفظ کرامت انسانی، حمایت از خانوادههای معظم شهدا، جانبازان و همه آسیبدیدگان این حادثه تاریخی تأکید مینماید و خود را متعهد به تداوم مسیر خدمترسانی، همراهی و حمایت از جامعه ایثارگر و ارزشمند استان میداند.
اینجانب ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای بمباران شیمیایی سردشت، این روز تلخ را به خانوادههای معظم شهدا، جانبازان شیمیایی، مردم شریف و مقاوم سردشت و تمامی مردم استان آذربایجانغربی تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای ارواح مطهر شهدا علو درجات و برای بازماندگان و یادگاران این حماسه بزرگ، سلامتی، عزت و سربلندی مسئلت دارم.
رسول بابایان
مدیرکل












نظر شما