برگزاری جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بوکان

جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بوکان به ریاست فرماندار بوکان و با حضور رئیس بهزیستی و رئیس اورژانس اجتماعی و اعضای کارگروه و نمایندگان دستگاه‌های عضو، در سالن جلسات اداره بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی بوکان ؛

در ابتدای این جلسه، گزارشی جامع از روند اجرای برنامه‌ها و اقدامات پیش‌بینی‌شده دستگاه‌ها و ادارات عضو شورا در ماه های گذشته  ارائه شد و اعضا ضمن تشریح فعالیت‌های انجام‌شده، به بیان چالش‌ها و موانع موجود پرداختند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بوکان در این جلسه، ضمن قدردانی از حمایت‌ها و پیگیری‌های خشایار صنعتی فرماندار بوکان  در راستای اجرای طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر، اظهار داشت: با همکاری و مساعدت‌های مجموعه فرمانداری، اقدامات مؤثری در حوزه پاکسازی چهره شهر از آسیب‌های اجتماعی صورت پذیرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر، تعداد ۷۸ نفر از معتادان متجاهر که فاقد سرپناه و محل سکونت بودند، شناسایی و جمع‌آوری شده‌اند که جهت گذراندن مراحل درمانی و بازتوانی به مراکز تخصصی در مرکز استان اعزام گردیدند.در ادامه فرماندار بوکان در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر، بر لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با محوریت پیشگیری و آگاهی‌بخشی در سطح جامعه تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی در این حوزه افزود: در طول هفته مبارزه با مواد مخدر، مجموعه‌ای از برنامه‌ها با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، جمعیت هلال احمر و سازمان‌های مردم‌نهاد در سطح شهرستان برگزار خواهد شد که هدف اصلی آن افزایش آگاهی عمومی و تقویت رویکردهای پیشگیرانه در جامعه است.

در ادامه این جلسه مسعود شجاعی رئیس بهزیستی شهرستان گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد نیازمند همکاری و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان است.

وی با اشاره به نقش مهم آموزش و آگاه‌سازی خانواده‌ها در کاهش گرایش به مواد مخدر، بر ضرورت اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و حمایت از گروه‌های در معرض آسیب تأکید کرد و خواستار استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی در این زمینه شد.

ایشان در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بوکان با بیان اینکه سازمان بهزیستی یکی از دستگاه‌های اصلی ارائه‌دهنده خدمات حمایتی و توانمندسازی به افراد آسیب‌دیده از اعتیاد است، اظهار داشت: توسعه خدمات مشاوره‌ای، روان‌شناختی و اجتماعی می‌تواند نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر و بازگشت افراد به زندگی سالم و مولد داشته باشد.

وی همچنین بر اهمیت تداوم برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در سطح مدارس، دانشگاه‌ها و محلات تأکید کرد و افزود: مقابله با معضل اعتیاد تنها از طریق اقدامات انتظامی امکان‌پذیر نیست، بلکه نیازمند رویکردی جامع، علمی و مشارکت‌محور است.

شجاعی ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه دستگاه‌های عضو شورا و افزایش آگاهی عمومی، شاهد کاهش آسیب‌های ناشی از مواد مخدر در شهرستان بوکان باشیم.

کد خبر 189742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد