در ادامه، دکتر جعفری، رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزآباد، ضمن خوشآمدگویی به شرکتکنندگان، خاطرنشان کرد که این کارگاه گامی اساسی در جهت استانداردسازی خدمات ارائه شده به کودکان است. همچنین در این مراسم، خسروی (کارشناس مسئول دفتر شبهخانواده بهزیستی استان فارس)، کشتکار (کارشناس واحد شبهخانواده و سوپروایزر استان فارسو رئیس اورژانس اجتماعی شهرستان فیروزآباد) نیز در مراسم حضور داشتند.
علاوه بر این، مهندس خورشیدی، رئیس هیئتمدیره مراکز نگهداری فاطمه زهرا و مهر کوثر، به همراه پرسنل این مراکز نیز در مراسم افتتاحیه حضور یافتند.
برنامه آموزشی این کارگاه دو روزه طراحی شده است. در روز نخست، محور اصلی مباحث بر دو رکن اساسی استوار بود:
۱. اصول و ارزشهای حرفهای در مددکاری: بازخوانی استانداردهای اخلاقی و رفتاری که مددکاران باید در تعامل با کودکان و خانوادهها رعایت کنند.
۲. شناخت کودکآزاری و مدیریت بحران: بررسی دقیق الگوهای شناسایی کودکآزاری و آموزش تکنیکهای عملی و مداخلات موثر در لحظات بحرانی جهت جلوگیری از آسیبهای ثانویه به کودک.
اداره بهزیستی شهرستان فیروزآباد میزبان برگزاری کارگاه آموزشی دو روزه و تخصصی با موضوع «بازآموزی دستورالعملها و شیوهنامههای مراقبت از فرزندان تحت نظارت در مراکز نگهداری» بود. به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان فیروزآباد، این دوره با هدف ارتقای سطح دانش فنی و رفتاری مددکاران و مسئولین مراکز نگهداری در سراسر استان فارس برگزار شد. این کارگاه ارزشمند با حضور گسترده کارشناسان رابط دفتر شبهخانواده و تمامی مسئولین فنی مراکز نگهداری از سراسر استان فارس برگزار گردید. هدف از این نشست، همسو سازی رویکردهای مراقبتی و تاکید بر ضرورت آشنایی عمیق با مفاهیم کودکآزاری و پروتکلهای مداخله در زمان بحران اعلام شد. مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی با حضور دکتر ابراهیمی، فرماندار شهرستان فیروزآباد، برگزار شد. وی در سخنانی ضمن اشاره به اهمیت سلامت روان کودکان تحت نظارت، بر نقش کلیدی مراکز نگهداری در حفاظت از حقوق بنیادین کودکان تاکید کرد.












نظر شما