به گزارش روابط عمومی بهزیستی ارومیه ،
این موکب با هدف زنده نگه داشتن شعائر حسینی، ترویج فرهنگ عاشورا و خدمت عاشقانه به عزاداران سید و سالار شهیدان، فعالیت خود را آغاز کرده و با توزیع چای و پذیرایی از رهگذران، مراجعان و عاشقان اهلبیت (ع)، فضایی سرشار از معنویت و ارادت به خاندان عصمت و طهارت را فراهم آورده است.
ماه محرم، ماه بیداری دلها و تجلی بزرگترین درسهای آزادگی، ایثار و انسانیت است. در این ماه، عاشقان مکتب حسینی با الهام از نهضت جاودان کربلا، خدمت به مردم را افتخاری بزرگ دانسته و تلاش میکنند تا با گامهایی هرچند کوچک، در مسیر ترویج فرهنگ ناب عاشورا قدم بردارند.
موکب بهزیستی ارومیه نیز با مشارکت کارکنان، خیرین و دوستداران اهلبیت (ع)، به محلی برای تجلی همدلی، مهربانی و خدمت بیمنت تبدیل شده است؛ جایی که عطر چای نذری با عطر محبت و اخلاص درهم آمیخته و یادآور پیام جاودانه کربلا است؛ پیامی که انسان را به عشق، فداکاری، عدالتخواهی و یاری نیازمندان فرا میخواند.
در کنار این اقدام فرهنگی و معنوی، حضور کودکان شیرخوارگاه مهر در جوار این فضای حسینی، جلوهای خاص و تأثیرگذار به برنامه بخشیده است؛ کودکانی که در سایه محبت و حمایت خانواده بزرگ بهزیستی، در فضایی آکنده از عشق به اهلبیت (ع) با فرهنگ دینی و ارزشهای والای انسانی آشنا میشوند.
بیتردید، برپایی چنین موکبهایی فرصتی ارزشمند برای ترویج روحیه نوعدوستی، تقویت همبستگی اجتماعی و زنده نگه داشتن فرهنگ خدمترسانی است؛ فرهنگی که ریشه در مکتب عاشورا دارد و همواره الهامبخش خدمتگزاران صدیق جامعه بوده است.
موکب محرم بهزیستی ارومیه تا پایان ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) با پذیرایی از عزاداران و ارائه خدمات فرهنگی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.












نظر شما