برگزاری جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در مهاباد

در آستانه هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر، جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان مهاباد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، رئیس اداره بهزیستی و سایر اعضای شورا برگزار شد و راهکارهای توسعه اقدامات پیشگیرانه، فرهنگی، اجتماعی و حمایتی در حوزه مقابله با آسیب‌های ناشی از اعتیاد مورد بررسی و برنامه‌ریزی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی مهاباد؛

در این نشست، حاضران ضمن بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی مرتبط با مواد مخدر در سطح شهرستان، بر ضرورت تقویت اقدامات پیشگیرانه، فرهنگی، آموزشی و آگاه‌سازی عمومی تأکید کردند و برنامه‌های پیشنهادی دستگاه‌های مختلف برای گرامیداشت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ادامه جلسه، کریم محمدی رئیس اداره بهزیستی مهاباد به عنوان یکی از دستگاه‌های اصلی و فعال در حوزه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد، گزارشی جامع از اقدامات و فعالیت‌های این اداره ارائه کرد.

محمدی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر، از تعامل و همکاری با صدا و سیما برای تولید و پخش برنامه‌های آموزشی و آگاه‌سازی، نصب بنرهای اطلاع‌رسانی در سطح شهر، اجرای کارگاه‌های آموزشی، فعالیت مراکز مشاوره و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در راستای ارتقای آگاهی عمومی خبر داد.

رئیس بهزیستی مهاباد همچنین به تشریح خدمات ارائه شده در حوزه پیشگیری از اعتیاد، حمایت از افراد در معرض آسیب، فعالیت مراکز درمانی و کاهش آسیب پرداخت و بر نقش مهم همکاری بین‌بخشی دستگاه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از مصرف مواد مخدر تأکید کرد.

بخش دیگری از جلسه به بررسی وضعیت گرمخانه و خدمات حمایتی ارائه شده به افراد آسیب‌دیده اجتماعی اختصاص یافت. در این زمینه، مسئولان حاضر ضمن ارائه دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود، بر ضرورت تقویت زیرساخت‌ها، توسعه خدمات حمایتی و افزایش هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی برای رسیدگی بهتر به افراد بی‌سرپناه و آسیب‌دیده تأکید کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهاباد نیز در این نشست با اشاره به اهمیت مشارکت همه دستگاه‌ها در مقابله با پدیده اعتیاد، خواستار اجرای منسجم برنامه‌های هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر شد و بر بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، نهادهای فرهنگی، آموزشی و اجتماعی برای افزایش آگاهی عمومی و پیشگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر تأکید کرد.

در پایان این جلسه، مقرر شد دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با همکاری و تعامل بیشتر، برنامه‌های مصوب هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر را به نحو مطلوب اجرا کرده و گزارش اقدامات انجام شده را به دبیرخانه شورا ارائه دهند.

کد خبر 189529

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد