به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، با آغاز ماه محرم و همگام با سایر نقاط کشور، مراکز تحت نظارت بهزیستی شهرستان قرچک با تلاشی خودجوش، فضای عمومی مراکز خود را متناسب با ایام سوگواری ماه محرم تغییر دادند، در این اقدام معنوی که در راستای پاسداشت شعائر اسلامی و ارتقای روحیه دینی مددجویان و کارکنان صورت گرفته است، بخشهای مختلف مراکز بهزیستی با نصب کتیبهها، پرچمهای مشکی و المانهای عزاداری حسینی، سیاهپوش شد، رنجبران ریاست اداره بهزیستی شهرستان قرچک در اینباره گفت: ماه محرم فرصتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و آزادگی است. فضاسازی مراکز، علاوه بر حفظ حرمت این ایام، بستر مناسبی را برای برگزاری محافل روضهخوانی و آشنایی بیشتر مددجویان با فلسفه قیام عاشورا فراهم میآورد، گفتنی است علاوه بر سیاهپوش کردن محیط، برنامههای فرهنگی نظیر قرائت زیارت عاشورا، برپایی مراسم عزاداری و سخنرانیهای مذهبی با رعایت پروتکلهای لازم برای مددجویان و توانخواهان در این مراکز پیشبینی شده است که در طول دههی اول محرم اجرا خواهد شد.
همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، مراکز تحت نظارت بهزیستی شهرستان قرچک با هدف پاسداشت شعائر مذهبی و ایجاد فضای معنوی، اقدام به سیاهپوش کردن محیط و فضاسازی مناسب برای برگزاری مراسم عزاداری کردند.
کد خبر 189239












نظر شما