در رسانه| 14هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی خراسان رضوی هستند

تعداد قابل ملاحظه‌ای از زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی هستند، به‌طوری که این آمار تقریبا ۷درصد زنان سرپرست استان را شامل می‌شود.

دکتر غلامحسین حقدادی، معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان‌رضوی، در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، از ۱۴هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی در استان خبر داد و گفت: تعداد قابل ملاحظه‌ای از زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی هستند، به‌طوری که این آمار تقریبا ۷درصد زنان سرپرست استان را شامل می‌شود.

به گفته وی، حمایت از زنان سرپرست خانوار در قالب بیمه زنان سرپرست خانوار، پرداخت مستمری، حمایت از فرزندان سرباز و تحصیل دانش‌آموزان و ... انجام می‌شود.

وی در ادامه از افزایش ۳ برابری یارانه زنان سرپرست خانوار خبر می‌دهد و می‌گوید: خوشبختانه یارانه زنان سرپرست خانوار براساس عائله آن‌ها ۳ برابر شده است، یعنی به مبلغ ۴۵هزار تومان یارانه این افراد، حدود ۱۰۰هزار تومان به ازای افراد خانواده اضافه می‌شود.

وی درباره واریز نشدن یارانه یک میلیون تومانی به حساب برخی زنان سرپرست خانوار در خراسان‌رضوی گفت: چون این وام از طریق بهزیستی واریز نمی‌شود، تمام جزئیات و مراحل کار در اختیار ستاد تسهیلات حمایتی کروناست و تصمیم‌گیری نهایی برعهده این ستاد است. به‌نظر می‌رسد مشکلاتی از قبیل نبود سیم‌کارت به‌نام سرپرست خانوار و مسدودبودن حساب‌های بانکی این واریز را به تأخیر انداخته است.

وی با بیان اینکه بهزیستی استان خراسان‌رضوی ۴ گروه از زنان را زیر پوشش دارد، خاطرنشان کرد: زنان سرپرست خانوار مطلقه، زنانی که همسرانشان فوت کرده‌اند، زنانی که همسرانشان بیماری‌های خاص شدیدی دارند و یک سری دخترانی که هنوز ازدواج نکرده‌اند و تنها زندگی می‌کنند و نیازمند هستند، زیر پوشش بهزیستی قرار دارند.

وی با درخواست از سازمان‌های حمایتی، خیران و مؤسسات خیریه خصوصی و غیردولتی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار که از نظر اقتصادی ضعیف هستند، گفت: سیستم کلینیک‌های مددکاری بهزیستی که کانال ارتباطی با زنان سرپرست خانوار است، می‌تواند این کانال ارتباطی را در اختیار مؤسسات قرار بدهد تا از این طریق امور مربوط به کارهای خیر را انجام بدهند.

کد خبر 16624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد