اجرای پروتکل های بهداشتی برای افراد مقیم مراکز شبانه روزی بهزیستی

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: پروتکل های بهداشتی مبارزه با بیماری کرونا برای افراد مقیم مراکز شبانه روزی بهزیستی با دقت بیشتر به دلیل حضور افراد پرخطر همچون کودکان، سالمندان، معلولان و معتادین انجام می شود.

بهزاد ستاری در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها برای تشریح برنامه های بهزیستی در راستای مبارزه با بیماری کرونا گفت: پروتکل های بهداشتی مبارزه با بیماری کرونا برای افراد مقیم مراکز شبانه روزی بهزیستی با دقت بیشتر به دلیل حضور افراد پرخطر همچون کودکان، سالمندان، معلولان و معتادین انجام می شود.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: 40 مرکز شبانه روزی در استان اردبیل فعال است که با همکاری 400 نفر پرسنل به 2200 نفر ارائه خدمات می شود و حفظ سلامت این افراد در برابر بیماری کرونا از مهمترین فعالیت های نظارتی بهزیستی طی روزهای اخیر است.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ موارد مشکوک ابتلا به بیماری کرونا در خانه سالمندان، مراکز نگهداری کودکان، معلولان و معتادین گزارش نشده است و تلاش می کنیم که افراد پرخطر از ابتلا به این بیماری معصون باشند.

ستاری خاطر نشان کرد: ضدعفونی مراکز نیز با همکاری آتش نشانی، شبکه بهداشت و سپاه استان به صورت مستمر انجام می شود و خیرین نیز کمک های بسیار خوبی از این مراکز داشته اند.

این مقام مسئول افزود: با مساعدت بنیاد مستضعفان و بنیاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) نیز مبلغ 4 میلیارد و 50 میلیون ریال را برای اختصاص به 1350 خانواده جامعه هدف بهزیستی واریز کرده که به هر یک از خانواده ها مبلغ 3 میلیون ریال واریز خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان بیان کرد: حمایت از خانواده چندقلو نیز از دیگر بسته های حمایتی نقدی بهزیستی و به هر یک از معلولان نیز مبالغی برای تهیه بسته های بهداشتی و معیشتی واریز شده است.

ستاری اظهار داشت: تاکنون بیش از 15 میلیارد تومان کمک نقدی دولتی به مددجویان بهزیستی استان اردبیل واریز شده و مبلغ 34 میلیارد ریال نیز از کمک های مردمی و موسسه های خیریه تحت پوشش در اختیار این مددجویان قرار گرفته است.

این مقام مسئول تاکید کرد: تاکنون مبلغ 1 میلیارد و 820 میلیون ریال را برای خرید بسته های بهداشتی، 630 میلیون ریال برای بسته های آموزشی، و 690 میلیون ریال به صورت نقدی در اختیار مددجویان بهزیستی قرار گرفته است.

وی اعلام داشت: تاکنون بیش از 52 میلیارد ریال مجمع کمک های دولتی، مردمی و موسسه های خیریه در اختیار مددجویان بهزیستی استان در راستای مبارزه با بیماری کرونا قرار گرفته است.

کد خبر 16367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد