وی با اشاره به اهداف این طرح گفت: «در راستای تحقق دولت هوشمند، ارتقای شفافیت، بهبود کیفیت خدمات عمومی و افزایش پاسخگویی دستگاههای اجرایی، سامانه ملی فوریتهای اداری با عنوان «فؤاد» و شماره سهرقمی ۱۲۸ بهزودی راهاندازی خواهد شد.»
خانی با بیان اینکه سامانه «فؤاد» بستر ارتباطی مستقیمی میان مردم و ساختارهای اجرایی ایجاد خواهد کرد، افزود: «این سامانه بهمنظور دریافت و پیگیری فوری گزارشهای مردمی درباره اختلال، تأخیر یا بینظمی در ارائه خدمات راهاندازی میشود و در بهبود فرآیندهای نظارت و پاسخگویی بسیار مؤثر خواهد بود.»
وی همچنین به اصول بنیادین حاکم بر این سامانه اشاره کرد و گفت: سامانه فؤاد بر اصول زیر استوار است:
۱. اطلاعرسانی دقیق و بهموقع قوانین، مقررات و فرآیندهای خدماترسانی
۲. شفافسازی تصمیمات مرتبط با ارائه خدمات در دستگاههای اجرایی
۳. آمادگی کامل سامانهها و تجهیزات برای ارائه خدمات مؤثر
۴. رعایت احترام، عدالت و کرامت انسانی در روند خدمترسانی
۵. پایبندی به زمانهای قانونی و جلوگیری از تأخیرهای غیرموجه
۶. استمرار خدمات بدون تعلیق یا وقفه غیرقانونی
۷. تداوم خدمات حتی در غیاب افراد خاص (مدیر یا کارمند)
رئیس اداره بازرسی بهزیستی استان تهران در پایان اظهار داشت: «امید است با راهاندازی سامانه «فؤاد»، گام مؤثری در جهت ارتقاء نظارت، افزایش اعتماد عمومی و بهبود کیفیت تجربه مردم از خدمات دولتی برداشته شود.












نظر شما