از آماده سازی شغلی معتادان بهبودیافته تا فعالیت 3 مرکز سرپناه شبانه در استان کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در بحث درمان و کاهش آسیب ها مراکز مختلفی داریم از جمله ۳ مرکز سرپناه شبانه جهت ریشه‌کن کردن کارتون خوابی و ایجاد آسیب‌های جدی در این راستا فعالیت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اعتیاد منشاء و عامل ایجاد بسیاری از آسیب ها است، اظهار داشت: بر اساس تحقیق های به عمل آمده اعتیاد می تواند زمینه ساز رشد آسیب های اجتماعی از جمله کودک آزاری، همسر آزاری، بزهکاری کودکان و غیره بوده و موجب بروز این آسیب ها شود.

وی افزود: سازمان بهزیستی در بحث اعتیاد سه وظیفه عمده از جمله پیشگیری، درمان و کاهش آسیب و همچنین توانمندسازی و اشتغال بهبودیافتگان را برعهده دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بیان داشت: پیشگیری از اعتیاد یکی از اولویت های این سازمان است چرا که اگر روند آن به درستی انجام شود آمار آسیب دیدگان اجتماعی جامعه و به تبع آن نرخ ورودی به دستگاه های حمایتی از جمله بهزیستی نیز کاهش خواهد یافت.

وی عنوان کرد: در بحث درمان و کاهش آسیب ها مراکز مختلفی داریم از جمله ۳ مرکز سرپناه شبانه جهت ریشه‌کن کردن کارتون خوابی و ایجاد آسیب‌های جدی در این راستا فعالیت می‌کنند.

رضوان مدنی با بیان اینکه ۲۱ کمپ ماده ۱۵ داریم که مربوط به افرادی است که به صورت داوطلبانه جهت ترک مواد مخدر به این کمپ مراجعه می‌کنند، گفت: در راستای درمان ۱۰ مرکز MMT در بهزیستی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می کنند.

وی همچنین از فعالیت ۴ مرکز DIC خبر داد و گفت: این مراکز در راستای تست بیماری ها و واگذاری بسته کاهش آسیب ها فعالیت می کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اذعان داشت: به علاوه یک مرکز ماده ۱۶ مرکز اجباری ترک اعتیاد که برای معتادان متجاهر است که در این مرکز خدمات تخصصی درمانی، مددکاری، روانشناسی و … به این افراد ارائه می‌شود.

وی از نقش بهزیستی در مقابله با اعتیاد در ابعاد مختلف سخن گفت و افزود: یکی از کارهایی که شروع کرده ایم آگاهی دادن به مردم در مدارس، مهدکوک‌ها، پادگان‌های نظامی و دانشگاه‌ها است.

رضوان مدنی عنوان کرد: به این منظور تمام محله های شهری و روستایی را تحت پوشش قرار دادیم و ۱۸۰ مورد آموزش برگزار کردیم که طی آن ۵۸۲ هزار و ۱۰۰ نفر ساعت در سال ۹۷ آموزش برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ در مراکز درمان و کاهش آسیب های اعتیاد ۱۴ هزار و ۲۶۹ مورد ارائه خدمات داشتیم، خاطرنشان کرد: ۲ مرکز موبایل سنتر به صورت سیار و ۲۴ ساعته خدمات جهت آسیب زدایی اعتیاد انجام می دهند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به آماده‌سازی شغلی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کسب و کار و مهارت های زندگی به معتادین در کمپ‌ها اشاره کرد و افزود: در سال ۹۷ تعداد ۳۱۴ نفر به بانک‌ها معرفی شدند که ۳۰۰ نفر آنها موفق به دریافت وام و ایجاد شغل های مختلف شدند.

وی افزود: تعداد ۱۳۷ نفر در ایجاد حرفه هایی از جمله کیف و کفش، تاسیسات ساختمانی، عکاسی کتاب فروشی و عرقیات گیاهی، ۲ نفر در بخش صنعتی و ۱۶۱ نفر در بخش کشاورزی تسهیلات دریافت کرده‌اند.

کد خبر 1092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد