بیش از ۴۶ هزار تماس با مرکز فوریت های اجتماعی بهزیستی البرز برقرار شد

مدیر کل بهزیستی استان البرز گفت:طی یکسال گذشته ۴۶ هزار و ۴۴۰ تماس تلفنی با مرکز اورژانس اجتماعی این استان برقرار شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛"وجیهه محمدی فلاح "روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود:از این تعداد ۲۱ درصد تماس ها مرتبط با خدمات اورژانس اجتماعی بوده و حدود ۷۹ درصد موارد شهروندان جهت پیگیری مسائل غیر مرتبط از جمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی،مسائل بهداشتی،خدمات مشاوره ای تماس گرفته شده است.

وی ادامه داد:بیشترین فراوانی در تماس های مرتبط به ترتیب مربوط به اختلاف های حاد خانوادگی،کودک آزاری،همسرآزاری،افکار خودکشی،سالمند آزاری،اقدام به خودکشی و فرار از منزل بوده است.

محمدی فلاح در ادامه گفت: بهزیستی البرز با دارا بودن تعداد شش مرکز اورژانس اجتماعی در محمد شهر، کمالشهر،مرکز کرج، شهرستان های فردیس،نظرآباد و ساوجبلاغ به افراد در معرض آسیب،آسیب دیده اجتماعی و به اشخاصی که به هر دلیلی در شرایط بحرانی به سر می برند خدمات تخصصی ارائه می کند.

مدیرکل بهزیستی البرز بیان کرد:فعالیت‌های سازمان بهزیستی بویژه در زمینه آسیب‌های اجتماعی مردم محور است که مردم می‌توانند بوسیله شماره تلفن ۱۲۳ یا مراجعه حضوری به پایگاه‌های اورژانس اجتماعی در شهرستان‌ها از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی افزود: وظیفه ذاتی مراکز ۱۲۳ (مرکز فوریت های اجتماعی) در ارائه انواع خدمات روانشناسی،مددکاری، درمانی و حقوقی به جامعه هدف است.

محمدی فلاح بیان کرد: نحوه پذیرش مددجویان به دو صورت خود معرف و ارجاعی می باشد و ارجاعات نیز به دو شیوه درون سازمانی (توسط خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳،خدمات سیار اورژانس اجتماعی و سایر مراکز وابسته به سازمان بهزیستی در حوزه های گوناگون) و برون سازمانی (از طریق مراجع قضایی، مراجع انتظامی و سایر سازمان ها و نهادها) صورت می گیرد و جامعه هدف پس از پذیرش از خدمات تخصصی مورد نیاز بهره مند خواهند شد.

کد خبر 107088

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد