۱۳۳۸ خانواده دارای فرزندچند قلو تحت حمایت بهزیستی استان کرمان قرار دارند

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت : ۱۳۳۸ خانواده دارای فرزندچند قلو تحت حمایت بهزیستی استان کرمان قرار دارند که از این تعداد هزار و ۲۵۴ خانوار دارای فرزند دو قلو، ۸۲ خانواده دارای فرزند سه قلو، دو خانواده دارای فرزند چهار قلو هستند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در نشست ستاد جمعیت استان کرمان با بیان اینکه به جمعیت نباید به‌عنوان یک مولفه بیرونی نگاه کرد و مولفه‌های درونی دارد که باید از این منظر هم به آن توجه داشته باشیم، گفت: امروز باید به این فکر بکنیم  که نسل آینده ما نسلی تنها خواهد بود و در آینده نزدیکان ما کم هستند؛ آنوقت چه باید بکنیم.

وی با اشاره به اینکه در اداره کل بهزیستی استان اقدامات شایسته ای برای جوانی جمعیت و فرزندآوری در بین جامعه هدف انجام شده است، گفت: در فضای اداری نیز در کنار برگزاری نشست ها ، دوره های آموزشی ، تبلیغات محیطی وبرنامه های مختلف ، اتاقی برای تکریم مادر و کودک در نظر گرفته شده و تعدادی از مادران فرزندان شیرخوارخود را به محل کار می‌آورند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه ۶۵ مرکز برای نگهداری فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست در سطح استان کرمان داریم که از بیش از هزار فرزند نگهداری میکنند ، افزود: ماده ۲۳ قانون جوانی جمعیت که شاخص اصلی بهزیستی در جهت تربیت دینی و مذهبی فرزندان مراکز است به شایستگی دراین مراکز اجرا می گردد.

وی بیان داشت : در راستای اجرای ماده ۲۸ قانون نیز مراسم ازدواج آسان همیشه مورد تاکید بوده است که با کمک سایر دستگاه‌ها امر ازدواج را تسهیل‌گری و حمایت می کنیم.

وحیدزاده اذعان داشت : انجام مشاوره های ژنتیک ، مشاوره پیش از ازدواج ، مشاوره خانواده ، اجرای غربالگری های بینایی ، شنوایی و... و برنامه های تخصصی بسیاری در راستای تحکیم بنیان خانواده در مجموعه بهزیستی صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به وجود هزار و ۲۵۴ خانوار دارای فرزند دو قلو، ۸۲ خانواده دارای فرزند سه قلو، دو خانواده دارای فرزند چهار قلو تحت پوشش و حمایت بهزیستی در استان کرمان، بیان کرد: ۸ هزار و ۴۹۸ زن سرپرست خانوار تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان کرمان قرار دارند که از این تعداد هزار و ۸۴۰ خانواده همسر آنها فوت شده و ۲۷۵ نفر مرد خانواده در زندان است.

کد خبر 105821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد