بازدید از فعالیت‌های اجتماعی بهزیستی شهرستان کرمانشاه

کارشناس‌مسئول دفتر امور خانواده و بانوان معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان از فعالیت‌های اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه؛

در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۴۰۳؛ نشستی با مدیر بهزیستی شهرستان کرمانشاه پیرامون فعالیت‌های گسترده دفتر امور خانواده و بانوان و همچنین ضرورت نظارت دقیق بر پایش پرونده‌های بانوان سرپرست خانوار مستمری‌بگیر که به مراکز مثبت زندگی واگذار نشده‌اند برگزار شد.

در ادامه به منظور نظارت بر حسن اجرای پایش پرونده‌های مستمری بگیر واگذار نشده به مراکز، با کارشناسان دفتر زنان جلسه‌ای تشکیل شد.

 لازم به ذکر است که تعدادی از پرونده‌های دفتر امور خانواده و بانوان که مستمری دریافت می‌کنند به دلیل تکمیل ظرفیت مراکز مثبت زندگی به این مراکز واگذار نشده و در محل بهزیستی شهرستان‌ها خدمات اجتماعی به آن‌ها ارائه می‌گردد. اما از طرفی به دلیل حجم بالای فعالیت و فقدان مددکار اجتماعی همانند مراکز غیردولتی به این خانواده‌ها خدمات ارائه نمی‌گردد. لذا پایش پرونده‌های اجتماعی از طریق کلینیک‌های مددکاری اجتماعی فعال و مجرب در زمینه پایش پرونده‌ها در دستور کار دفتر تخصصی کشور قرار گرفت تا وضعیت زندگی خانواده‌های موصوف مورد بررسی مجدد قرار گرفته و فرایند توانمندسازی بر روی این خانواده‌ها با جدیت انجام و در صورت عدم احراز شرایط دستورالعمل حمایت‌های اجتماعی از سیستم خارج گردند.

در مرحله اول اجرای برنامه، بهزیستی شهرستان کرمانشاه با توجه به حجم بالای پرونده‌های مستمری بگیر واگذار نشده به مراکز، در دستور کار قرار گرفت و جلسه‌ای که با کارشناسان دفتر زنان بهزیستی شهرستان کرمانشاه و همچنین مجری طرح پایش برگزار گردید و فرایند برنامه عملیاتی انجام پایش دقیق بر اساس شیوه نامه ها، توسط کارشناس ناظر استان به پایشگران آموزش داده شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


برای پیوستن به کانال اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در پیام‌رسان ایتا، اینجا را لمس کنید

کد خبر 105605

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد