🔸سپیددشت[] طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) کودکان ۳ تا ۶ سال

مدیر کل بهزیستی استان لرستان از طرح غربالگری کودکان سه تا شش سال در ایستگاه راه آهن و روستای بیشه و اطراف آن در سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی لرستان همایون عمومدی زاده مدیر کل بهزیستی لرستان  از طرح غربالگری کودکان سه تا شش سال در ایستگاه راه آهن و روستای بیشه و اطراف آن در سال گذشته خبر داد.

 عمودی زاده مدیر کل بهزیستی لرستان با اشاره به طرح پیشگیری از تنبلی چشم در شهرها و روستاها گفت:  تنبلی چشم یا آمبلیوپی اختلالی در بینایی فرد است که باعث می شود دید یک چشم و گاهی دو چشم کاهش پیدا کند به طوری که حتی با اصلاح عیب انکساری (با استفاده از عینک، لنز و... و.) و رفع مشکلات ساختمانی چشم نیز برطرف نشده و ادامه می یابد.

عمودی زاده گفت: در ایستگاه راه آهن و روستای بیشه، تعداد ۶۰ کودک از طریق E چارت بوسیله تسهیلگر بهزیستی و با همکاری خانه بهدشت بیشه در مناطق روستایی،  بصورت رایگان معاینه شدند که از این تعداد ۳ نفر مشکوک به تنبلی چشم  (آمبلیوپی) تشخیص داده شدندکه جهت معاینه سطح دو به اپتومتریست ارجاع داده شدند.

وی گفت: در بیشتر موارد ظاهر چشم تنبل کاملا طبیعی است و هیچ نشانه ای از بیماری در آن دیده نمی شود به همین دلیل پدر و مادر و اطرافیان متوجه خطر مهمی که بینایی کودک را تهدید می کند نیستند. لذا تنها راه پیشگیری از 

تنبلی چشم تشخیص به موقع عوامل ایجاد کننده آن است و از آنجا که بسیاری از این عوامل برای خانواده ها ناشناخته است چشم همه کودکان می بایست حداقل ۳ بار در سال (در سنین ۳-۶ ) قبل از دبستان غربال شود.

کد خبر 105472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد