پیام مدیر کل بهزیستی فارس به مناسبت روز جهانی اتیسم

محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس به مناسبت فرا رسیدن دوم آوریل ۲۰۲۴ مصادف با ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳، روز جهانی آگاهسازی اتیسم پیامی منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

اختلال طیف اوتیسم یک اختلال عصبی طولانی مدت یا طیف وسیعی از اختلالات پیچیده عصبی است و بدون در نظر گرفتن جنسیت، نژاد یا وضعیت اقتصادی- اجتماعی ایجاد می شود.اتیسم به عنوان یکی از در حال گسترش‌ترین اختلالات دوران کودکی شناخته می‌شود که از جمله اختلالات پر هزینه است و به خدمات تخصصی مستمر از جمله روانشناسی، کادر درمانی و گفتار درمانی نیاز دارد. این امر باعث شده مخارج خانواده های دارای فرزند اتیسم بالا تر از خانواده هایی باشد که کودکانی با سایر معلولیت ها دارند.
از این رو مجموعه بهزیستی تلاش میکند تا با شناسایی و غربالگری کودکان دارای اتیسم، بستری مناسب برای ارائه ی خدمات ویژه به این خانواده ها فراهم کند و با استفاده از آگاه سازی آحاد جامعه برای افزایش مشارکت مردم بویژه صاحب نظران و متخصصین مربوطه، گامی موثر برای بهره مندی از توانمندی افراد دارای اتیسم و ایجاد شرایط برای زندگی آسان این افراد بردارد.
اینجانب با گرامی داشت روز جهانی اتیسم با شعار اتیسم و رسالت اجتماعی همگان فرصت را غنیمت شمرده و از همه آحاد جامعه به ویژه سازمان های مردم نهاد و خیرین به منظور افزایش آگاهی و به ثمر رساندن حقوق انسانی افراد دارای اتیسم دعوت به مشارکت مینمایم.امید است با ایفای نقش سایر دستگاه‌های مسئول در قبال افراد دارای اختلال اتیسم شاهد بهبود شرایط و ارتقا کیفیت زندگی کسانی باشیم که این روز یادآور نیاز ایشان به همیاری همگانی و مشارکت حداکثری است.


محمدرضا هوشیار

مدیر کل بهزیستی فارس

کد خبر 105076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد