هفت مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در قم فعال است

قم - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: در سطح این استان هفت مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در بازه سنی شیرخوارگی تا ۱۸ سال فعال است.

سید صادق میرئی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک ۱۱۵ نفر از کودکان شیرخوار تا ۱۸ سال در هفت مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: همچنین در سال ۱۴۰۲، ۱۱۲ کودک که توسط نهادهای قضایی به بهزیستی استان ارجاع داده شده بودند نیز تحت حمایت و پذیرش قرار گرفته‌اند.

میرئی با بیان اینکه اولویت بهزیستی قم نگهداری از این کودکان در فضایی خارج از مراکز نگهداری است، گفت: بهزیستی استان قم پس از کسب اطمینان از سلامت جسمی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست زمینه لازم برای فرزندخواندگی این کودکان به خانواده‌های دارای شرایط لازم را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته زمینه فرزندخواندگی ۱۴۹ کودک در قم فراهم شده است، اظهار کرد: با حمایت‌های بهزیستی قم ۱۵ نفر از کودکان پرورش‌یافته در این مراکز هم اینک پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی، وارد عرصه اشتغال شده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مسکن برای تمامی خانواده‌های دارای ۲ فرزند معلول با کمترین هزینه در استان قم احداث می شود و تاکنون ۴۰۰ خانواده در این طرح شناسایی شده و برای ۲۸۰ خانواده زمین تخصیص‌یافته و هم اینک عملیات اجرایی ۱۰۲ واحد آغاز شده است.

کد خبر 104806

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد