شورای مشارکت های مردمی بهزیستی در شهرستان نظرآباد برگزار شد

همزمان با شروع ماه مبارک رمضان نخستین جلسه شورای مشارکت‌های مردمی به ریاست فرمانداری نظرآباد و دبیری بهزیستی در محل سالن جلسات فرمانداری با حضور "وجیهه محمدی فلاح" مدیرکل بهزیستی البرز ،"دکتر حسین بغدادی" فرماندار نظرآباد ،"حجة الاسلام والمسلمین حاج آقا محمدی" امام جمعه شهرستان ،"احمد محمدزاده" معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان و "هنگامه شورجه" رئیس بهزیستی نظرآباد و جمعی از خیرین ارجمند برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛در ابتدای جلسه هنگامه شورجه رئیس بهزیستی شهرستان نظرآباد گزارشی‌ از اقدامات صورت گرفته در بهزیستی در حوزه های مختلف را ارائه نموده و اعلام کرد:امسال علاوه بر پرداخت های مستمرماهیانه از قبیل مستمری ، کمک هزینه نگهداری ، حق پرستاری ، هزینه های تحصیلی و هزینه های درمانی و بهداشتی برای ۳۷۰۰ نفر جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی این شهرستان که رقم قابل توجهی را به خود اختصاص داده ، بیش از ۹ میلیارد تومان خدماتی در زمینه درمان ،آموزش ، هزینه ایاب وذهاب ، تعمیرات و کاشت حلزون و ... به جامعه هدف بهزیستی پرداخت شده است،لیکن به دلیل حجم مشکلات وتنوع آن و همچنین برای جامعه هدفی که موانعی برای دریافت خدمات داشته و یا نیاز به خدمت فوری و در لحظه دارند نیاز به حضور و همراهی بیش از پیش و مؤثر خیرین عزیز و اعضاء محترم شورای مشارکت عمیقاً احساس میشود.

در ادامه جلسه "وجیهه محمدی فلاح" مدیرکل بهزیستی استان البرز ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان و همچنین گرامیداشت روز شهداء گرانقدر، ایراد سخن نمود و گفت:سازمان بهزیستی مولود انقلاب اسلامی است و این سازمان تشکیل شده برای خدمت‌رسانی به ضعیف ترین و آسیب دیده ترین قشر جامعه مانند افراد دارای معلولیت، بانوان سرپرست خانواده ،کودکان بی سرپرست و افراد درگیر سو مصرف مواد مخدر و... ما در بهزیستی جامعه هدف متنوع و متکثری داریم و نیازمند این هستیم که منابعی در اختیار داشته باشیم و بتوانیم خدمت کامل همراه با حفظ حرمت و کرامت به افراد ارائه دهیم.

وی افزود:معتقدیم اگر قرار است کمکی انجام شود باید هدفمند باشد و منجر به توانمندی افراد شود و بتوانند آنان را از چرخه حمایت خارج کند.

محمدی فلاح اظهار داشت: اگر همه افراد جامعه، مسئولین و دستگاههای متولّی به وظایفمان به درستی عمل کنیم و مسائل اجتماعی را بگونه ای ببینیم که این مسائل فقط صرف بهزیستی نیست و وظیفه ی همگانی ست و مسئله کشور ، شهر و محله است مشکلات بسادگی قابل حل خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی اضافه کرد: شورای مشارکت‌های مردمی نیز از همین باب تشکیل شده است که بدنه آن را مسئولین وخیرین تشکیل می دهند ولی عمده حاضرین معتمدین و خیرین هستند زیرا می توانند اثرگذاری داشته و به فعالیت ها ضریب داده و حضور مؤثری در توانمندسازی خانواده ها و خروج از چرخه حمایتی داشته باشند.

در ادامه جلسه امام جمعه شهرستان نظرآباد نیز گفت:چه قدر با عظمت است دستگیری از نیازمندان مثل صدقه دادن که مثل هرس درخت است وقتی ما درختمان را هرس می کنیم از میوه اش کم می شود ؟ نه ...، درخت قدرت پیدا می کند و چند برابر میوه می دهد صدقه دادن ما ، زکات دادن ما به همین شکل است خدای متعال هم در دنیا جبران می کند ،هم در آخرت ، لذا ضمن اینکه از همه خیرین عزیز قدر دانیم از نهادهای انقلابی همچون بهزیستی و کمیته امداد ممنونیم.

وی افزود: از خیرین گرامی استدعا داریم در بحث بهزیستی و جامعه هدف بهزیستی و خانواده بزرگ بهزیستی هر کاری در توانمان و توانتان هست دریغ نکنیم و نکنید.

در پایان فرماندار شهرستان نظرآباد پس از تشریح مشکلات خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، از خیرین نیک اندیش خواست هر کدام به هر نحو و سبک و سطحی که می‌توانند به نیازمندان کمک نمایند و در حد توان خود گره گشای مشکلات همنوعان خود باشند.

کد خبر 104152

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد