شهریار | برگزاری دوره آموزشی سالمندیاری ویژه مراقبین

به همت اداره بهزیستی شهرستان شهریار با محوریت آموزش نگهداری از سالمندان در منازل دوره آموزشی با حضور مراقبین و خانواده‌هایی که دارای افراد سالمند هستند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، محبوبه پور عوض معاون توانبخشی بهزیستی شهرستان شهریار در حاشیه این مراسم گفت: این دوره آموزشی به مدت ۳ روز در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود که امروز ویژه مراقبینی است که افراد سالمند در منازل خود نگهداری می‌کنند و مدرس این دوره مباحث مربوطه را به بهترین شکل به حاضرین تدریس کرد.

وی گفت؛ اکثر سالمندانی که در منازل نگهداری می‌شوند دارای معلولیت و بسترگرا هستند که به مراقبین این سالمندان آموزش می‌دهیم تا ان شاالله برخی از مسائل مراقبتی که پیش می‌آید را با کمترین خطا به انجام برسانند.

 محبوبه پور عوض افزود: این دوره‌های آموزشی طی تفاهم نامه سه‌جانبه سازمان بهزیستی کشور، سازمان نظام پرستاری و فنی حرفه‌ای منعقد شده و برای افرادی که در این دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند گواهینامه معتبر سالمندیاری صادر می‌گردد.

 در ادامه طاهره خدابنده لو کارشناس ارشد مدیریت در سازمان نظام پرستاری نیز گفت: در این دوره آموزشی مباحثی با هدف بهبود و بالا بردن خدمات مراقبتی و نگهداری برای سالمند و خانواده سالمند در نظر گرفته شده است تا وضعیت مراقبتی آنها بهبود پیدا کند.

 وی افزود : در این دوره نحوه نگهداری سالمند، غذا دادن به سالمندان، مواردی در خصوص بیماری بخصوص دیابت و فشار خون، بهداشت و بیماری‌های اعصاب و روان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 104064

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد