در رسانه| ایجاد ۶۰۰ شغل برای مددجویان بهزیستی زنجان در سال جاری

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بهزیستی اشتغال جامعه هدف را  تسهیل گری می کند،گفت: ببه همین منظور طی ۱۰ ماهه سال جاری ۶۰۰ شغل برای مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان ایجاد و فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، روح اله خدابنده لو در جمع خبرنگاران ضمن  گرامیداشت روز شهدا، با بیان اینکه در ماه رمضان علاوه بر فعالیت های جاری برنامه هایی نیز در حوزه مشارکت و جلب کمک های نیکوکاران برای مددجویان بهزیستی انجام می شود، اظهار کرد: همچنین  برنامه های مختلفی از قبیل ضیافت مهربانی، افطاری ساده در مراکز، ضیافت خانه خدا، ضیافت همدلی، عید همدلی و دیگر برنامه ها نیز در ماه رمضان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بهزیستی استان زنجان ۳۰ هزار خانوار و نزدیک ۱۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار دارد، افزود:خدمات بهزیستی به افراد تحت پوشش به هیچ عنوان قطع نمی شود تا زمانی که مطمئن شویم خانوار توانمند شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: از این تعداد تحت پوشش بهزیستی استان ۶۴ درصد افراد تحت پوشش مستمری بگیر و ۳۶ درصد از سایر خدمات بهره‌مند هستند.
  
خدابنده لو با اشاره به فعالیت خط ۱۴۸۰ برای مشاوره در حوزه های مختلف توسط سازمان بهزیستی استان زنجان گفت: این سامانه از ۸ صبح تا ۱۲ شب به صورت مستمر و رایگان خدمات مشاوره را ارائه می دهد که طبق برنامه ریزی های انجام شده در تعطیلات نوروز نیز  به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی در پنج شهرستان زنجان، خدابنده، ابهر، خرمدره و طارم بیان کرد: کودک خیابانی در شهر نداریم اما کودک کار وجود دارد و بررسی ها نشان می دهد خانواده های آنان دچار مشکلات مالی هستند که در این خصوص نیز مشاوره های لازم توسط این اورژانس اجتماعی به خانواده ها ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه کمپ ماده ۱۶ برای معتادان متجاهر در حال احداث است، گفت: امیدواریم که با تخصیص اعتبار از سوی ستاد مواد مخدر سال آینده افتتاح و بهره برداری برسد.

خدابنده لو ادامه داد: این معتادین متهاجر در این کمپ ها به مدت دو سال مورد بازتوانی قرار می‌گیرند و زمینه اشتغال برای آنان نیز فراهم می شود.

 وی با بیان اینکه شمار زنان معتاد استان بسیار محدود است ادامه داد: اقدامات لازم برای باز توانمند سازی آنان و نظارت های جدی در خصوص کمپ های اعتیاد انجام می گیرد.

این مسئول با بیان اینکه مرکز کاهش آسیب اجتماعی " شلتر" زنجان، با ظرفیت ۶۰ نفر در حال فعالیت است، گفت: در این مرکز معتادان کارتن خواب و بی خانمان با ارائه خدمات پزشکی، غذای گرم، استحمام، برنامه های آموزشی، انجام آزمایش ایدز و خواب شبانه تحت پوشش قرار می گیرند.

خدابنده لو ادامه داد: میانگین پذیرش در این مرکز ۷۰ نفر است و در زمان برودت هوا امکان پذیرش برای ۱۲۰ نفر نیز فراهم می شود که در نوروز نیز خدمت رسانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مشارکت های مردمی در این راستان نقش به سزایی داشته  و نذورات نقدی و غیر نقدی با کمک بهزیستی و خیرین در بین جامعه هدف با حفظ کرامت مددجویان  توزیع می شود، گفت:  از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۱ میلیارد تومان مشارکت مردمی در قالب نقدی، غیرنقدی و خدماتی جذب شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰۸ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش این سازمان واگذار شد، اظهار کرد:در سال جاری نیز ۱۵۰ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش در استان اعطا شد.
 
خدابنده لو با بیان اینکه بهزیستی اشتغال جامعه هدف را  تسهیل گری می کند، یادآور شد:به همین منظور طی ۱۰ ماهه سال جاری ۶۰۰ شغل برای مددجویان تحت پوشش ایجاد و همچنین برای یک هزار و ۱۲۰ نفر نیز  بیمه خویش فرمایی پرداخت شده است.

کد خبر 104042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد