اقدامات خوبی در بحث مناسب سازی  توسط ستاد مناسب سازی کشور صورت گرفته است.

نشست دبیران ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان با حضور حمید رضا مباشر دبیر حقوقی کمیته نظارت، مهندس حیدری دبیر کمیته فنی و تحقیقات دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری کشور، دکتر حیدرعزیزنژاد سرپرست بهزیستی استان وکارشناسان ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی بهزیستی استان در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی این اداره کل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر در این نشست حمید رضا مباشر دبیر حقوقی کمیته نظارت ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور به نقش و جایگاه ستاد مناسب سازی در سطح کشور و اقدامات خوب و موثر ظرف چند سال توسط این ستاد در بحث مناسب سازی پرداخت و افزود: در این راستا با جدیت این کار ادامه دارد و سعی خواهیم کرد با تعاملات و جلساتی که با مسئولین ذی ربط برگزار خواهیم کرد این امر به عنوان یک مطالبه گر که حق شهروندان و افراد دارای معلولیت هست آن را به جد پیگیری کنیم.

مباشر به اقدامات موثر این ستاد در بحث مناسب سازی در دستگاه های اجرایی اشاره کرد و افزود: با پیگیری های موثر و ارتباطات فی ما بین و تعاملات خوبی که داشتیم خود این دستگاه های اجرایی دولتی و خصوصی از برنامه های مناسب سازی فضای فیزیکی استقبال کردند که این امر به حمدلله در حال انجام است.

دبیر حقوقی کمیته نظارت دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور نقش دستگاه های اجرایی در ایجاد و فضای بستر مناسب سازی شده برای افراد دارای معلولیت را بسیار حائز اهمیت دانست و از دستگاه های اجرایی خواست تا با استفاده از ظرفیتها و مطالعه دستورالعمل ها و شیوه نامه ها که از سوی ستاد مناسب سازی کشور در اختیار شهرداری ها ومسکن شهرسازی در اختیار آنان قرار گرفته است نسبت به بستر مناسب جهت رفت و آمد افراد دارای معلولیت و استفاده این عزیزان از خدمات اجتماعی همکاری لازم را داشته باشند.

حمید رضا مباشر استان بوشهر را یکی استانهای موفق در زمینه مناسب سازی خواند و گفت: این استان با جلسات متعدد که با مسئولین استانی و شهرستانی داشتند توانستند در امر مناسب سازی موفق عمل کنند که امیدوارم این رویه با تعاملات خوبی که دستگاه های اجرایی استان با ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی که دارند ادامه دار باشد.

مباشر ادامه داد: استان بوشهر تنها مشکلی که در زمینه مناسب سازی دارد بخاطر توپوگرافی منطقه ای، شرایط منا سب سازی را سخت کرده که با راهکارهایی که وجود دارد با مشخص کردن میزان بر و کف امکان مناسب سازی بهتری برای اماکن ها می توان از آن به نحو احسن استفاده کرد.

مباشر گفت: جلسات متعدد با ادارات از جمله اداره فرهنگ ارشاد اسلامی جهت ایجاد فرهنگ سازی برای آگاهسازی مردم و استفاده تبلیغات محیطی می تواند نقش بسزایی در زمینه مناسب سازی داشته باشد.

حمیدرضا مباشر در پایان سازمان بازرسی به عنوان یک نهاد اجرایی و نظارتی می تواند با بهزیستی در زمینه مناسب سازی جهت بررسی مصوبات استانی که به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود همکاری لازم را داشته باشد.

دکتر حیدر عزیزنژاد سرپرست بهزیستی استان نیز در ابتدای این جلسه ضمن تبریک نیمه شعبان و میلاد امام مهدی (عج) افزود: در استان بوشهر با تعاملات خوب بین دستگاهی و جلسات متعددی که با مسئولین استانی و شهرستانی که وجود دارد توانستیم با برنامه ریزی در بحث مناسب سازی و ایجاد بستر مناسب برای افراد دارای معلولیت موفق عمل کنیم.

عزیز نژاد بحث ترویج فرهنگ مناسب سازی و نحوه برخورد با افراد دارای معلولیت از مقاطع ابتدایی آموزش و پرورش را بسیار مهم دانست.

کد خبر 103347

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد