برگزاری طرح پازک در محلات آسیب خیز استان

پروین، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان از اجرای طرح پازک در جریان سال ۱۴۰۲ و در ۱۳ محله کم برخوردار شهری و روستایی خبر داد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان در خصوص این طرح گفت: طرح پیشگیری از اعتیاد در راستای توانمندسازی گروههای جامعه هدف از جمله زنان دارای همسر معتاد، زنان سرپرست خانوار یا بد سرپرست، زنان دارای همسر بهبود یافته از اعتیاد و افراد در معرض خطر اعتیاد در محله هایی که تحت پوشش این برنامه هستند، اجرا می شود. با این نگرش آسیب‌ها و انحرافات ناشی از اعتیاد سرمایه‌های انسانی را هدف قرار داده و به‌ تدریج از چرخه جمعیت فعال و مثبت جامعه خارج می کند.

پروین راهبرد اصلی در اجرای طرح پازک را تحکیم بنیان خانواده ها و زنان و کودکان در معرض آسیب عنوان کرد و گفت: در کنار اجرای طرح مذکور، طرح های مختلفی از قبیل؛ طرح پیشگیری از اعتیاد برای زنان که همسران معتاد دارند در قالب گروههای کوچک آموزشی و کاملاً بصورت محله محور خصوصاٌ در محلات حاشیه نشین وآسیب خیز تحت پوشش اجرا می گردد.

وی افزود: بر همین اساس اجرا و استقرار برنامه‌های ارتقایی و پیشگیرانه در جامعه بیش از پیش احساس می‌شود لذا بهزیستی استان اردبیل در راستای رسالت خود برنامه های متعددی از جمله برنامه پیشگیری از اعتیاد برای زنان دارای همسر معتاد(پازک) اجرا می نماید که در همین امتداد، طرح پازک در استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ در  ۱۳ محله شهری/روستایی  اجرا شد.

کد خبر 103329

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد