شهرری | نشست صمیمانه تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با موسسه حمایت از معلولین

اعضای موسسه حمایت از معلولین ضایعه نخاعی سراج همت راگا با حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسگرتولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) دیدارو گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در این دیدار اعضای موسسه حمایت از معلولین ضایعه نخاعی سراج همت راگا  به بیان مسائل و مشکلات این قشر از افراد جامعه پرداختند و خواستار همکاری و تعامل شهرداریها و ادارات ذیربط با افراد دارای معلولیت و اعضای جامعه معلولین شهرستان شدند و بیان داشتند: سعی در تقویت و ایجاد زمینه های مناسب برای حضور فعال این افراد در اجتماع، پیگیری مباحث مربوط به مناسب سازی اماکن و معابر عمومی، مساعدت و در اختیار گذاشتن دفاتر فعال برای جامعه معلولین در فرهنگسراها و مکانهای عمومی، تجهیز ناوگان شهری مناسب سازی شده، از جمله مواردی هستند که نیاز به همراهی و مشارکت همگانی شهرداریها و آحاد جامعه در احقاق حقوق شهروندی این افراد دارد.

از دیگر مطالبات معلولان می توان به مناسب سازی محوطه حرم حضرت عبدالعظیم برای زیارت معلولین، اختصاص غرفه فروش برای محصولات معلولین در ورودی ضلع شرقی و جنوبی حرم، مساعدت در زمینه حل مشکلات معیشت، جهیزیه و درمان معلولین از طریق مساعدت‌های مالی و معنوی تولیت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم (ع) اشاره کرد.

در ادامه سید علی قاضی عسگر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) گفت : تمام مسئولین باید برای خدمت رسانی بهتر به جامعه هدف بهزیستی  و معلولین پای کار بیایند و امیدوارم با ارائه راهکارهای مناسب و دقیق، همکاری و تعامل همه جانبه بتوان در بهبود و کیفیت بخشی به خدمات و اقدامات تلاشهای امیدوارانه ای به انجام رسد  و در ارتقاء سطح معیشت و زندگی این افراد موثر واقع شود.

 وی در ادامه افزود: این جامعه هدف بزرگ دارای شرایط خاص، با آسیب های رو به گسترش و چالش های متعددی روبرو است که بهزیستی به تنهایی نمی تواند مشکلات آنان را به طور کامل رفع کند و در این زمینه نیازمند حمایت حداکثری هستیم.

در پایان قاضی عسگر بعد از شنیدن صحبتهای حاضرین قول مساعد دادن درخواستهای مددجویان که مربوط به آستان می باشد را انجام دهند و بقیه مشکلات و درخواست های معلولین را از طریق مراجع ذی ربط پیگیری نمایند.

کد خبر 102720

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد