مفهوم مناسب سازی گسترش یافته و در حال تغییر است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از تغییر مفهوم مناسب سازی خبر داد و گفت: گسترش مفهوم مناسب سازی به جز فضاهای شهری و اماکن عمومی شامل وب گاه ها و درگاه‌های الکترونیکی خواهد شد و ابعاد بسیاری را در برخواهد گرفت. 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان  دکتر روح اله خدابنده لو در نشست مشورتی دبیرخانه مناسب سازی که با حضور کارشناسان ستاد مناسب سازی بهزیستی کشور و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، عنوان کرد: مفهوم مناسب سازی در حال تغییر و ارتقا است و بسیاری از فعالیت های بانکی، سیستم های کامپیوتری، وب گاه ها و درگاه‌های الکترونیکی را شامل می شود که نیازمند مناسب سازی با رویکرد جدید و تکنولوژی نوین هستند.

وی با اشاره به اینکه با حرکت جامعه به سمت سالمندی فضای شهری و اماکن عمومی نیاز جدی به مناسب سازی دارد، اظهار کرد: مزایای مناسب سازی علاوه بر افراد دارای معلولیت طیف وسیعی از مردم چون سالمندان ،جانبازان ،مادران باردار و کودکان را در برمی گیرد.

خدابنده لو اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت خواست بهزیستی و افراد دارای معلولیت عنوان کرد و گفت: توجه به افراد دارای معلولیت و درک نیازهای ویژه آنان در راستای بهبود وضعیت زندگی و تلفیق اجتماعی و مشارکت اجتماعی این افراد، یکی از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی جوامع به حساب می آید.

 مدیرکل بهزیستی بیان کرد: بهزیستی به عنوان دبیرخانه ستاد هماهنگی پیگیری مناسب سازی استان بصورت سالانه ۴جلسه جهت پیگیری و استماع گزارش ادارات دولتی ،شهرداری و.....در راستای پیاده سازی مناسب سازی با الگوهای مشخص و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی برگزار می کند؛ این جلسات بصورت مجزا در کلیه شهرستان ها نیز با حضور فرمانداران نیز برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک اختصاص شاخص های ارزیابی مناسب سازی ساختمانهای اداری در جشنواره شهید رجایی یکی از بزرگترین موفقیت های ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی است که ساختمان اداره ها از نظر ,ورودی، درب های بازشو، سرویس های بهداشتی، رمپ و آسانسور و ...مورد بررسی قرار می گیرند.

کد خبر 102264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد