افتتاح کارگاه آبکاری/ اشتغال موفق بهبودیافتگان اعتیاد در نیشابور

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، به‌مناسبت دهه مبارک فجر کارگاه آبکاری و تولید قطعات اگزوز در راستای ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان اعتیاد واقع در روستای بحرودی شهرستان نیشابور با حضور مدیرکل، معاون توانبخشی، دبیر شورای معاونین بهزیستی خراسان رضوی، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان نیشابور افتتاح گردید.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به نقش مهم اشتغالزایی در جلوگیری از بازگشت مجدد به مصرف مواد، بر ضرورت ایجاد فرصت‌های شغلی برای پیشگیری از بازگشت به چرخه ‏اعتیاد تاکید کرد.

دکتر مسعود فیروزی، گفت: چرخه درمان اعتیاد زمانی کامل می‌شود که موضوعات مربوط به اشتغال و صیانت بهبودیافتگان نیز در کنار آن انجام گیرد. ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان اعتیاد آنها را به چرخه زندگی باز می‌گرداند و نقش موثری در پیش‌بینی ماندگاری درمان بهبودیافتگان از اعتیاد دارد. اشتغال یکی از مهم ترین مشکلات این افراد است و زمانیکه بتوانیم باتوجه به مهارت‌های فردی برای این عزیزان ‏کار و شغل ایجاد کنیم، زمینه توانمندسازی و بازگشت آنها ‏به کانون خانواده و جامعه ‏نیز فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در این کارگاه ۲۷ نفر از بهبودیافتگان اعتیاد ترخیص شده از مراکز تحت حمایت بهزیستی مشغول به کار خواهند شد، گفت: مدیریت این کارگاه که خود یکی از بهبود یافتگان اعتیاد است به دلیل ایجاد اشتغال برای مددجویان بهزیستی از 2 میلیارد و 100 میلیون تومان وام کارفرمایی تسهیلات اشتغال از محل تبصره ۱۸ جهت خرید دستگاه و راه اندازی خط تولید و 120 میلیون تومان حق بیمه در 10 ماه بهره‌مند شده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، افزود: خوشبختانه شهرستان نیشابور در ایجاد اشتغال بسیار موثر عمل کرده است و سال گذشته نیز مورد موفق یخچال‌سازی آریاشرق را شاهد بودیم که با به کارگیری 13 نفر از بهبود یافتگان اعتیاد توانست در ایجاد اشتغال پایدار نقش موثر و مثمرثمری را ایفا کند.

کد خبر 101829

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد