برگزاری بازارچه فروش محصولات توانخواهان روستایی طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در آستانه دهه فجر، نمایشگاه و بازارچه فروش محصولات توانخواهان روستایی طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه CBR به مدت ۴ روز باهدف فرهنگسازی و تغییر نگرش جامعه نسبت به توانمندی‌های افراد دارای معلولیت در مشهد برپا گردید. در این نمایشگاه محصولات متنوع و دست‌سازمختلفی توسط توانخواهان عرضه شد و مورد استقبال عموم قرار گرفت.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، گفت: در راستای حمایت شغلی و ایجاد زمینه فروش محصولات افراد تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه و اجرای مولفه اجتماعی و معاش  با کمک  تسهیلگران، اطلاع رسانی‌‎های لازم جهت برگزاری نمایشگاه و بازارچه فروش محصولات به  افراد تحت پوشش برنامه cbr  انجام گرفت و از طریق رویکرد چند بخشی با هماهنگی شهرداری مشهد، انجمن‌ها و مراکز طرف تفاهمنامه   CBR مقدمات برگزاری بازارچه فروش محصولات فراهم گردید. بعد از اطلاع رسانی به افراد تحت پوشش در تمامی شهرستان‌ها، هماهنگی‌های لازم جهت فروش محصولات روستایی و حاشیه شهرها انجام گرفت و در نهایت نمایشگاه و بازارچه فروش با حضور افراد تحت پوشش روستایی و توانخواهان ساکن در حاشیه شهرها به مناسبت فرا رسیدن دهه فجردرمشهد برپا گردید .

حمیدرضا علیزاده رضایی، افزود: هدف طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه، مشارکت کامل افراد دارای معلولیت در زندگی خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. برنامه CBR از طریق فراهم آوردن حمایت‌های لازم برای افراد دارای معلولیت، در تلاش است تا آن‌ها بتوانند از حقوق برابر مانند سایر مردم برخوردار شوند و به فرصت‌های شغلی و اجتماعی دست یابند و چالش‌های ناشی از انگ و تبعیض را به تغییرات مثبت اجتماعی تبدیل کنند. برگزاری نمایشگاه و فروش محصولات توانخواهان موجب ایجاد محیطی جهت مطرح شدن افراد دارای معلولیت و بازاریابی محصولات روستایی  و افراد ساکن در حاشیه شهرها که توانایی لازم برای بازاریابی ندارند، می‌گردد.

وی تصریح کرد: حضور توانخواهان جهت فروش محصولات خود، زمینه پذیرش و فعالیت‌های اجتماعی  و توسعه شغلی  را برای آنها فرهم می‌آورد. مددجویان در این بازارچه‌ها می‌توانند از تجربیات سایر مردم در جهت تولید و فروش محصولات استفاده نمایند و از این طریق زمینه بازاریابی، تولید بیشتر و توانمندی برای آنها فراهم شود این بازارچه‌ها فرصتی را برای تبادل اقتصادی بین روستا و شهر فراهم می‌کند و باعث می‌شود تا محصولات تولیدی در روستاها به صورت مستقیم به بازار مصرف دسترسی پیدا کنند. از طرفی زمینه تشویق و تقویت روحیه افراد دارای معلولیت بیش از پیش فراهم و زمینه خودکفایی آنها محقق می‌گردد.

کد خبر 101219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد