ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر بهزیستی البرز تشکیل جلسه داد

ستادگرامیداشت دهه مبارک فجر بهزیستی استان البرز با حضور "وجیهه محمدی فلاح" معاونین تخصصی،رؤسای ادارت و دفاتر ستادی و مدیران شهرستان های تابعه تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛این جلسه با محوریت برنامه های قابل اجرا به مناسبت دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این جلسه محمدی فلاح گفت: ما هر چه از زمان وقوع انقلاب دورتر می شویم،انتظار بیگانگان این است که آرمان های انقلاب به فراموشی سپرده شود و نهایت تلاش خود را میکنند که حضور مردم را کمرنگ کنند و میان مردم و آرمانهای انقلاب اسلامی فاصله ایجاد کنند ولیکن علی رغم تمام این کوششها،بارها دیده شده در عرصه های گوناگون اجتماعی زمانی که نیاز به حضور مردم بوده همیشه در صحنه حاضر و حضور مؤثر و فعالی داشته اند.

مدیرکل بهزیستی البرز افزود:یکی از اهداف عالیه انقلاب اسلامی از آغاز کار بسط و گسترش عدالت بود که در همین راستا سازمان بهزیستی،به عنوان نهادی مردمی و اجتماعی و به عنوان مولود انقلاب اسلامی نهایت تلاش خود را برای خدمت به مستضعفین جامعه که صاحبان اصلی انقلاب هستند و در جبهه های حق علیه باطل از انقلاب اسلامی دفاع کردند،بکار بسته است.

مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد:درحال حاضر مشکلات عدیده ای در نظام اداری وجود دارد و نظام اداری پاسخگوی نیاز مردم نیست،در چنین شرایطی باید بیشتر به دنبال جلب رضایت ارباب رجوع باشیم چرا که طبقه تحت حمایت بهزیستی مشکلات و آلام بسیاری دارند و ما موظفیم نهایت تلاش خود را در جلب رضایت ایشان داشته باشیم.

 وی تصریح کرد :تلاش کنیم در ایام الله مبارک دهه فجر با اجرای برنامه های فاخر و در خور شأن مردم عزیزمان و همچنین با ایجاد فضای اداری آذین بندی شده مزین به پیام های انقلابی بر درب و دیوارهای ادارات زیر مجموعه،  پایبندی خود به انقلاب اسلامی را نمایان سازیم.

محمدی فلاح گفت: انتظار می رود رؤسای ادارات توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند و در این دهه مبارک، افرادی که سهم بیشتری در انقلاب داشتند از جمله فرزندان و خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران را مورد تجلیل و تقدیر قرار دهند.

در انتهای این جلسه ضمن اعلام راهبردها،خط مشی‌ها و محورهای کلان و برنامه‌ای ناظر بر مراسمات سالجاری ،برنامه‌های پیشنهادی اعضاء ستاد بررسی و بر استفاده از تمامی ظرفیت های دستگاه برای تبیین دستاوردهای نظام و اجرای هرچه بهتر و باشکوه‌تر برنامه‌های دهۀ فجر در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تأکید شد.

ایجاد نشاط،امید آفرینی،جهاد تبیین،روایتگری صحیح،اطلاع‌رسانی شایسته مراسمات،نمایش افتخارات و دستاوردهای حوزه‌های مختلف بهزیستی،پرداختن به فعالیت‌های تبلیغاتی،رسانه‌ای رویکرد تبیینی و همراه با جهاد روایت‌گری در مقابل تحریف و دروغ و فریب رسانه‌ای دشمن از مباحث مطروحه در این جلسه بود.

همچنین بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین و حضور جدی در فضای مجازی و ضرورت ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در فضای مجازی،استفاده از ایده‌های جدید و خلاقانه در برگزاری برنامه‌ها،استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی، مساجد،مدارس،هیئت مذهبی و مردمی سازی برنامه‌ها برای پاسداشت چهلمین و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،گسترش پیام انقلاب در بین جوانان و... نیز از موضوعات دیگری بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی البرز در پایان جلسه "حسین امیری" مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان را بعنوان دبیر ستاد دهه فجر معرفی نمود و از رؤسای بهزیستی شهرستان ها خواست تمامی برنامه های خود را به اطلاع دبیر جلسه رسانده و مستندات مراسمات برگزار شده را به صورت مصوّر و مبسوط برای ایشان ارسال نمایند.

از اهمّ مصوبات این جلسه میتوان به مصوبات ذیل اشاره کرد :
- مقرر گردید همزمان با اولین روز ایام الله دهه مبارک فجر حضور در گلزار شهدا و غبار روبی مزار شهداء همچون سالیان پیش صورت گیرد.

- مقرر گردید برنامه زنگ انقلاب در مراکز نگهداری فرزندان بهزیستی به صدا درآید.

- مقرر گردید در روز ۲۲ بهمن ماه،همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی،ضمن برپایی غرفه خدمات بهزیستی و راه اندازی مواکب جهت خدمت رسانی به راهپیمایی کنندگان،خودروی اورژانس اجتماعی نیز در این راهپیمایی حضور فعال داشته باشد و از طریق ارائه خدمات مشاوره و مددکاری ،پوستر و بروشورهای تخصصی امر آگاهسازی جامعه از خدمات سازمان بهزیستی را انجام دهند.
-مقرر گردید پروژها و مراکز قابل افتتاح از جمعه افتتاح ۲ پایگاه خدمات اجتماعی در کرج و فردیس،افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مددجویان،افتتاح مرکز حرفه آموزی پسران در شهرستان فردیس،افتتاح مرکز نگهداری از افراد دارای معلولیت ذهنی در شهرستان فردیس، افتتاح خانه امن در شهرستان ساوجبلاغ،افتتاح مراکز مثبت زندگی در کرج در دهه مبارک فجر به بهره برداری برسد.

-مقرر گردید برنامه های رایگان غربالگری شنوایی و بینایی،طرح بهبود و مراقبت خانواده،خدمات مشاوره، فیزیوتراپی،کاردرمانی و سایر خدمات در دستور کار قرار گیرد.

-مقرر گردید مسابقات ورزشی ویژه جامعه هدف و کارکنان به مناسبت ایام الله دهه فجر در دستور کار قرار گیرد.

-مقرر گردید برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب اسلامی در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست در دستور کار قرار گیرد.

-مقرر گردید بازدید از منزل مددجویان نیازمند و دلجویی از ایشان با اهداء سبدهای کالا و ارزاق درکلیه شهرستانها انجام پذیرد.

_مقرر گردید واحدهای مسکونی اماده شده به مددجویان تحویل گردد.

_مقرر گردید مراسم تئاتر افراد دارای معلولیت با حضور گروه های هنری در شهرستان نظرآباد برگزار گردد.

-مقرر گردید از بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت کارآفرین تجلیل شود و همچنین افتتاح طرح های اشتغال زایی پایدار و موفق مددجویان در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 100955

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد