دوره آموزشی تخصصی راهکارهای خشنودی در محیط کار

دوره آموزشی تخصصی راهکارهای خشنودی در محیط کار توسط دفتر امور کودکان و نوجوانان معاونت بهزیستی استان کرمانشاه و با حضور کارکنان بخش دولتی ‌و غیردولتی در سالن انقلاب اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه؛

این دوره آموزشی با تسهیلگری و تدریس دکتر محمدرضا مقدسی مدیر و مؤسس خانه تاب آوری و با شرکت کارشناسان حوزه کودکان، مراکز شبه خانواده و مراکز مثبت زندگی همکار با دفتر امور کودکان و نوجوانان به مدت ۸ ساعت برگزار شد.

با توجه به اینکه افرادی که در مشاغل سخت با استهلاک عاطفی بالا مشغول به کار هستند نیاز به مهارت های ویژه ای در علوم سازمانی و خودمراقبتی دارند تا بتوانند از توانایی و تاب آوری خود محافظت کرده و طراوات و سلامت سازمانی خود را نیز از گزند آفات و آسیب درامان نگه دارند.
در خلال دوره، محمدرضا مقدسی ضمن  تشریح موضوعاتی از جمله؛
 نیاز بر راهکارهای ایجاد خشنودی شغلی در خود و دیگران
تعریف خشنودی شغلی نقطه مقابل فرسودگی شغلی
عوامل و علل خشنودی شغلی در خارج از محیط کار و در محیط کار
نشانه های عدم خشنودی در محیط کار
منابع درونی فرسودگی شغلی (عوامل جسمی و روانی )
منابع بیرونی فرسودگی شغلی ( عوامل اداری و مدیریتی)
راهکارهای فردی و خود انگیخته
راهکارهای اداری و مدیریت را برای شرکت کنندگان در دوره را تشریح کرد.

ایشان در قسمتی از کارگاه تخصصی بیان کرد که در استهلاک و فرسودگی شغلی خود فرد می تواند مقصر و مسبب شناخته شود اما در کاهش تاب آوری مساله اصلی سازمان ها و افراد دسترسی یا عدم دسترسی به منابع حمایتی است که می بایستی مورد توجه واقع شود .
تقلیل و تحلیل منابع از جمله منابه شخصی ، مزایا و اختیارات و کمرنگ شدن نقش حمایتی مدیران ، همکاران و خانواده می تواند در این خصوص بسیار موثر باشد .
بنا بر همین گزارش در بخش دیگری از این نشست تخصصی درخصوص مزایا و امتیازات مالی و ضرورت توجه به مقوله تامین  امنیت مالی در خشنودی و رضایت شغلی نیز مطالبی ارایه شد.

فرسودگی شغلی یا کارزَدگی مربوط به مسائلی است که از یک خستگی های عادی و متداول فراتر می رود، خستگی ذهنی و بدنی می تواند بصورت طبیعی  نتیجه کار و فعالیت سازمانی باشد.

گاهی اوقات این خستگی بیشتر از حدمعمول پدیدار می شود یا اینکه خستگی به شکلی خاص نمایان گردد که با استراحتی کوتاه مدت رفع نخواهد شد.
خستگی های سازمانی می تواند رضایت و خشنودی شغلی را به چالش بکشد به ویژه برای آنان که در مشاغلی یاورانه وظایف و مسئولیت های هم ستیز بر عهده دارند.
توجه به تاب آوری افراد و سازمان ها می تواند در این خصوص می تواند راهگشا باشد .


برای پیوستن به کانال اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در پیام‌رسان ایتا، اینجا را لمس کنید

کد خبر 100890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد