وزیر کشور از غرفه ی سازمان بهزیستی استان تهران در نمایشگاه مدیریت بحران بازدید کرد

وحیدی وزیر کشور و نامی رئیس سازمان مدیریت بحران از غرفه ی اداره کل بهزیستی استان تهران در نمایشگاه ایران قوی بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی بهزیستی استان تهران، احمد وحیدی وزیر کشور در جریان برگزاری دومین رویداد بین المللی نمایشگاهی مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۲ با حضور در غرفه بهزیستی استان تهران از مجموعه عملکرد مدیریت بحران که شامل طرح محب و طرح اورژانس اجتماعی می شود بازدید کرد و گفت مدیریت بحران بسیار کار ارزشمندی است.

طرح محب یکی از طرح های زمان بحران هست  که توسط دفتر مشاوره بهزیستی  طراحی شده است به ارایه خدمات آموزشی، روان شناختی و اجتماعی به افرادی که در اثر وقوع بلایای طبیعی و یا انسان ساخت آسیب دیده اند می پردازد.

 وزیر کشور از غرفه ی سازمان بهزیستی استان تهران در نمایشگاه مدیریت بحران بازدید کرد


اطلاع رسانی و آموزش های حوزه سلامت روان در محله ها جهت آشنایی با بحران های احتمالی و نحوه مواجهه و برخورد با عوارض آن از اقدامات اجتماع محورا این برنامه می باشد. پس ار بروز حادثه یا بحران، کارشناسان مربوطه و روان شناس و یا مددکار اجتماعی با مراجعه به محل حادثه ابتدا غربالگری انجام می دهند و متناسب با آن فرد را برای دریافت خدمات تخصصی روان شناختی و یا مددکاری اجتماعی به یکی از مراکز مشاوره ارجاع می دهند تا بتوانند مشاوره و خدمات مددکاری دریافت کنند. اعضای تیم محب که همگی افراد متخصص و داوطلب هستند؛ روان شناس و مددکار اجتماعی  بعد از وقوع حادثه در محل حضور می یابند و به صورت فعال اقدام به شناسایی و غربال افراد متاثر از واقعه می نمایند، و نیازی نیست تا افراد به محل خاصی جهت دسترسی به خدمات طرح محب مراجعه کنند بلکه خدمت در محل خود فرد ارایه می شود.

یکی دیگر از طرح های ارائه شده در این نمایشگاه اورژانس اجتماعی می باشد که جزء فعالیت چند ساله سازمان بهزیستی می باشد.

 وزیر کشور از غرفه ی سازمان بهزیستی استان تهران در نمایشگاه مدیریت بحران بازدید کرد


این برنامه، تلفیقی از مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی (مرکز اورژانس اجتماعی)، خط تلفن اورژانس اجتماعی ( ۱۲۳ )، تیم سیار اورژانس اجتماعی (خدمات اجتماعی سیار) و پایگاه اورژانس اجتماعی (پایگاه خدمات اجتماعی) است که در مرحله اول با هدف توانمندسازی اجتماع محور در سکونت گاههای غیر رسمی تدوین شده بود، که هر کدام دستورالعمل مستقل دارند و برنامه پیوست چکیده آنها می باشد.

در این برنامه ویژگی مهم ارائه خدمات اجتماعی یعنی: تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن مدنظر قرار گرفته است تا از این طریق ارائه خدمات اجتماعی به مردم در سازمان بهزیستی کشور محدود به زمان و مکان نگردد و رویکرد فعال جایگزین رویکرد غیر فعال شود و اجتماع (جامعه) محوری در برنامه ها عملیاتی شود.

این برنامه قصد دارد تا مداخلات روانی - اجتماعی را قبل از مداخلات قضایی و انتظامی و حتی در کنار این نوع مداخلات جایگزین کند که این مسئله در پیشگیری از وقوع جرم و قضازدائی نیز نقش مهمی ایفا می کند.

این رویداد از ۴ لغایت ۶ دی ماه ۱۴۰۲ در محل مصلی امام خمینی (ره)  تهران برگزار می شود.

 وزیر کشور از غرفه ی سازمان بهزیستی استان تهران در نمایشگاه مدیریت بحران بازدید کرد

کد خبر 98251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد