بیش از یک هزار زن سرپرست خانوار آماده ورود به اشتغال

مدیر کل بهزیستی استان تهران شمار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش را ۱۳ هزار نفر دانست و گفت: هم اکنون یک هزار و ۵۹۶ زن سرپرست خانوار و سه هزار نفر از فرزندان آنها با ویژگی‌های این گونه کسب و کارها، آماده ورود به آموزش و اشتغال هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایرنا  محمد نصیری در رویداد تخصصی مسیر فرصت برابر که با حضور شرکت‌های فعال در حوزه بازاریابی دیجیتال و کسب و کارهای اینترنتی برگزار شد، گفت: سازمان بهزیستی دارای سرمایه های متعددی است، اما مهمترین سرمایه در این سازمان وجود سرمایه نیروی انسانی و جامعه هدف مستعد برای اشتغال است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۰ هزار نفر در حوزه های اجتماعی و توانبخشی تحت پوشش بهزیستی استان تهران قرار دارند، افزود: در میان این جامعه هدف گروهی به دلایل مختلف نتوانستند از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در جامعه بهره مند شوند و دچار عقب افتادگی معیشتی شده اند.

نصیری ادامه داد: اگر استعدادهای جامعه هدف بهزیستی کشف و سرمایه گذاری لازم برای مهارت آموزی و آموزش آنها صورت گیرد، به نیروی انسانی متخصص، متعهد، پایدار و وفادار به شرکت‌ها و سازمان ها مبدل خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها گفت: برای بهتر شدن حال جامعه و شهروندان و برای تعالی زندگی جامعه هدف بهزیستی ابتدا باید تغییر تفکر و نگاه مددجویان و فرزندان آنها را به سمت توانایی شان برای بوجود آوردن یک زندگی مناسب و فعل خواستن برای ایجاد تغییر در زندگی سوق دهیم.

وی افزود: از میان یک هزار و ۴۰۰ فرزند تحت پوشش بهزیستی استان ۵۹۸ فرزند بالای ۱۵ سال نیز آماده گذراندن فرایند آموزش، مهارت آموزی و اشتغال هستند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران همچنین در خصوص جامعه هدف دارای معلولین نیز اظهار داشت: ۱۵۴ هزار و ۳۲۴ فرد دارای معلولیت تحت پوشش هستند که از این میان ۱۳ هزار فرد دارای معلولیت و ۱۴۷ هزار نفر از فرزندان این افراد امکان ورود به این فرایند را دارند.

نصیری ابراز امیدواری کرد با هم افزایی میان کسب و کارهای اینترنتی حاضر در این رویداد در آینده ای نزدیک شاهد آموزش، مهارت آموزی فرزندان و جامعه هدف سازمان بهزیستی و اشتغال آنها باشیم.

کد خبر 98034

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد