نشست هم اندیشی طرح مراقبت موقت از کودکان و نوجوانان (طرح میزبان)

نشست هم اندیشی اجرای طرح میزبان با حضور محمد نصیری مدیرکل بهزیستی استان تهران و فرحناز محمدی رئیس گروه مراقبت و توانمند سازی کودکان و نوجوانان در خانواده سازمان بهزیستی کشور در بهزیستی استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، این نشست با حضور محمد نصیری مدیر کل بهزیستی استان تهران، علیرضا محمدی، معاون  امور اجتماعی بهزیستی استان تهران، کارشناسان استانی و معاونین اجتماعی و کارشناسان طرح میزبان شهرستان های استان تهران و موسسات مراقبت خانواده محور در بهزیستی استان تهران برگزار شد.

محمد نصیری مدیر کل بهزیستی استان تهران اهمیت دادن به طرح میزبان  و الویت قرار دادن در تحویل به موقع و زودهنگام کودکان و نوجوانان به خانواده واجد الشرایط را مهم برشمرد و به آمار سال گذشته بهزیستی استان تهران که ۷۰ فرزند به خانواده تحویل داده شده است و در مقابل سایر استان ها رقم قابل توجهی می باشد اشاره کرد.

نصیری از اختصاص دادن یکی از خطوط ۱۴۸۰ به مشاوره های طرح میزبان از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب خبر داد و از همکاران مجری طرح میزبان خواست  که تمرکز خود را بر تحویل کودکان و نوجوانان گروه سنی ۱۲الی ۱۸ سال به خانواده بگذارند.

علیرضا محمدی در خصوص اجرای طرح میزبان گفت: اجرای موفق طرح در گرو همگرایی، هم افزایی، وحدت رویه و یکپارچگی عمل در سطح استان تهران بین بهزیستی و موسسات مجری طرح دانستند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در ادامه افزود؛ کودکی که خانواده را تجربه می کند از بهداشت روانی بهتری برخوردار است.

فرحناز محمدی ضمن خرسندی از اهمیت، دغدغه مندی و تلاش همکاران و کارشناسان بهزیستی استان تهران و شهرستان های تابعه در اجرای طرح میزبان در خصوص دقت نظر در اجرای طرح گفت: کوتاهی در انتخاب خانواده ممکن است اهداف طرح را به چالش بکشد.
وی در ادامه افزود: اهداف بلند مدت طرح این است که کودکان و نوجوانان بدون اینکه وارد مرکز شوند بلافاصله به خانواده میزبان تحویل داده شوند.

کد خبر 106206

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد