برگزاری نشست مشترک با  نمایندگان رؤسای دانشگاههای استان

به گزارش روابط عمومی، نشست مشترک معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی با نمایندگان رؤسای دانشگاههای استان با موضوع؛ اجرای برنامه های پیشگیری اولیه از اعتیاد در محل بهزیستی استان برگزار گردید.

پرویز پروین  معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی، هدف از برگزاری نشست علمی پیشگیری از اعتیاد (چالش ها، خلاقیت و نوآوری) را هم اندیشی و تبادل دیدگاه ها بین نهادهای علمی و اجرایی با هدف بهره برداری از یافته ها و تجارب یکدیگر، افرایش هماهنگی ها بین نهادهای متولی، توافق بر برخی شیوه های اجرایی و نظایر آن اعلام کرد و افزود: در سال‌های اخیر اعتیاد به مواد مخدر به عنوان معضل جهانی، وقت و هزینه زیادی برای دست‌اندر کاران بهداشتی، اجتماعی و حتی سیاسی کشور ها به بار آورده است. به طوری که، دشواری های ناشی از آن همه ابعاد زندگی فرد، خانواده و جامعه را تحت تاثیر مخرب خود قرار داده و منابع عظیم اجتماعی را در قلمرو مادی و معنوی تلف نموده است.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان افزود: علی رغم تلاش فراوان جامعه علمی، هنوز درمان مناسبی که بتواند مانند درمان های فیزیولوژیکی برای اعتیاد مثمر ثمر باشد، شناخته نشده است زیرا اعتیاد از جمله بیماری هایی است که در واقع، سه قطب زیستی، روانی و اجتماعی انسان را درگیر خود می نماید. به عبارت دیگر، اگر بخواهیم راه حل موثری برای پیشگیری از اعتیاد ارائه دهیم بایستی راه حل مورد نظر با در نظر گرفتن این سه بعد (زیستی، روانی و اجتماعی) ارائه گردد.

پروین ادامه داد:  بنابراین، لازم است در بحث پیشگیری از اعتیاد، نظرات صاحبنظران و متفکران حوزه های سه گانه پزشکی، روانشناختی و جامعه شناختی مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از این طریق به راهکارهای کاملا کاربردی دست یافت. از این رو، نشست حاضر نیز با همین هدف برگزار و سعی شده است از دیدگاه های صاحبنظران هر سه حوزه استفاده شود.

گفتنی است: در این نشست، که مسئولین دستگاه های عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری، اساتید هیأت علمی گروه های جامعه شناسی، روان شناسی، مددکاری اجتماعی، و مشاوره و همچنین، مسئولین سازمان‌های مردم نهاد و جمعی از دانشجویان حضور داشتند لذا مقرر گردید جلسات دوره ای با حضور نمایندگان دانشگاههای استان به صورت مرتب و منظم برگزار گردد.

کد خبر 97189

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد