خدمتی جدید برای بانوان تحت پوشش  دارای فرزند

معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اردبیل دریکی از فعالیتهای جدید حوزه امور اجتماعی به نام تامین کمک هزینه نگهداری در خانواده های بانو سرپرست تحت پوشش دارای فرزند یا فرزندان تحت تکفل در سطح استان خبر داد.

 برنامه حمایت از خانواده‌های زن سرپرست دارای فرزند از ابتدای سال ۱۴۰۲در راستای سیاست‌های افزایش نرخ جمعیت  وحمایت از معیشت خانواده های دهک پایین وبا هدف تامین هزینه های ضروری  شروع گردیده است و سازمان بهزیستی  با نیت اجرای عدالت اجتماعی و تامین هزینه های ضروری برای زنان سرپرست خانواری که از فرزندان خود با مشکلات عدیده اجتماعی و غیره سر درگریبانند حمایت مالی  می نماید.

با عنایت به اینکه در معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل و حوزه حمایتی آن  تعداد ۶۳۰۰ خانوار تحت پوشش قرار دارند. که با ابعاد خانوار میانگین دو نفر بیش از ۱۴ هزار نفر را شامل می شود. به جهت اینکه مستمری پرداختی به خانواده ها جوابگوی رفع نیازهای آنان نبوده و بهزیستی استان با تامین اعتبار لازم نسبت به اجرای این طرح مهم اقدام نموده است.

در این برنامه کمک هزینه ماهیانه به خانواده های بانو سرپرست تحت پوشش دارای فرزند یا فرزندان تحت تکفل زیر 18 سال به میزان 5 میلیون ریال در ماه برای هر فرزند (سالیانه حداکثر 60 میلیون ریال )، بانوان تحت پوششی که در طی سال 1402 ازدواج مجدد نموده و دارای فرزند یا فرزندان تحت تکفل، خانواده های بانو سرپرست همسر متوفی با دهک درآمدی یک تا پنج و سایر خانواده های بانو سرپرست تحت پوشش دارای فرزند و قرار گرفتن در دهک یک تا سه در صورت وجود اعتبار پرداخت گردیده است.

تمامی پرداخت ها به خانواده های دارای فرزند بر اساس تعداد کودکان و سالی یک بار صورت می گیرد و سازمان بهزیستی با تقبل بخشی از هزینه های مالی خانواده های  نیازمند در تسهیل رشد کودک و تربیت متوازن و متعادل آنها نقش ایفا می کند.

خانواده های دارای فرزند  تحت تکفل تحت پوشش  می توانند بمنظور برخورداری از مزایای این برنامه ضمن مراجعه به مددکار خود و ارایه مدارک درخواست  برخورداری بدهند.

سازمان بهزیستی آمادگی دارد تا کلیه خانواده های نیازمند دارای فرزند  زیر ۱۸ سال که در دهکهای یک تا سه و فوت سرپرست هستند را پس از تشکیل پرونده به همراه سرپرست خود تحت پوشش حمایتهای قانونی خود قراربدهد.

گفتنی است بهزیستی استان در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۱ میلیارد ریال به تعداد ۳۶۰ کودک بی سرپرست تحت پوشش  با سرانه هر نفر ۶۰ میلیون ریال خدمت ارایه نموده است.

کد خبر 106607

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد