۵۲۰ نفر از مادران باردار تحت پوشش طرح همیار مادر و کودک قرار گرفتند

پرویز پروین معاون امور توسعه پیشگیری استان از اجرای برنامه ها و طرح های متعدد در راستای توانمند سازی مادران و زنان باردار در بهزیستی استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، پرویز پروین معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از آسیب های اجتماعی از طریق توانمند سازی مادران در ایجاد رابطه دلبسته ایمن با کودک عنوان کرد و گفت: در این برنامه تلاش می‌شود نگرش مادران از مادرکامل به مادر کافی تغییر نماید و بتواند سه مقوله مهم دلبستگی یعنی در دسترس بودن، پاسخگو بودن و حساس بودن را در رابطه با کودکش اجرا کند.

پروین نصریح کرد: این برنامه بر سلامت کودک متمرکز بوده و هدف آن کاهش عوامل خطرساز و افزایش عوامل موثر بر رشد مناسب کودک می باشد که بیانگر اهمیت تجارب سال های اولیه در تحول کودک بوده و همچنین رابطه کودک با مادر به عنوان یکی از مهمترین عوامل پیش بینی کننده تحول درکودکان محسوب می شود.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان اضافه کرد: این رابطه که به عنوان دلبستگی میان مادر و کودک تعریف می‌شود، تعیین کننده پیامدهای مهم در حیطه های مختلف رشد کودک اعم از هیجانی، اجتماعی، شناختی و حتی جسمانی است.

وی افزود: برنامه توانمند سازی خانواده محور، همیار مادر و کودک، آموزش ماداران باردار و مادران دارای کودک زیر ۳ سال را به منظور دانش افزایی این مادران در شیوه های رفتار با کودک از ابتدای تولد و در دوران طلایی رشد آنها و ایجاد زمینه های اولیه پیشگیری از آسیب های اجتماعی کودکان مخاطب برنامه قرار داده است.

گفتنی است: با تلاش تسهیلگران مجرب و آموزش دیده، تعداد ۵۲۰ مادر طی سال ۱۴۰۲ در سراسر استان از کارگاه های آموزشی مفید این برنامه بهره‌مند شدند.

کد خبر 107469

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد