پرداخت ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلون ریال کمک های موردی به گروههای هدف بهزیستی استان

به گزارش روابط عمومی، حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان از پرداخت ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به گروههای هدف بهزیستی در سال گذشته خبر داد.

مرکز پذیرش و هماهنگی یکی از واحد های اداری زیر مجموعه مستقیم ریاست سازمان در تشکیلات سازمان است که در راستای اهداف سازمان با توجه به ضرورت حمایت و صیانت از مراجعین به منظور ارائه فعالیت های حرفه ای، تخصصی و تعیین ارزیابی نیازها و به عنوان ناظر ادارات پذیرش و هماهنگی استانها فعالیت می نماید.

این اداره بدلیل ماهیت کاری و بر اساس شرح وظایف دریافت کلیه درخواست های مرتبط با خدمات سازمان، معاونتهای تخصصی و واحدهای استانی تابعه، پیگیری امورات مراجعان می باشد فرایند اجرای صحیح ارائه خدمات به منظور بهره مندی گروههای هدف و وحدت رویه در انجام کار جهت بهره وری مطلوب از منابع موجود در جامعه با همه بخشهای اداره بهزیستی در تعامل بوده و مسئولیت پیگیری امور تا حصول نتیجه را بر عهده دارد.

منظور از گروه هدف کلیه افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی اعم از گروه های معلولین جسمی، حرکتی، ذهنی، حسی (بینایی- شنوایی) اعصاب و روان، زنان سرپرست خانوار و فرزندان تحت تکفل آنها، زنان خود سرپرست، بدسرپرست، افراد از کار افتاده فرزندان بی سرپرست ترخیص شده از مراکز شبانه روزی، معتادین بهبود یافته در مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی، آسیب دیدگان امور اجتماعی اطلاق می گردد.

دستگاه نظارتی که اداره پذیرش و هماهنگی مسدول پیگیری و پاسخگویی مکاتبات می باشد شامل سازمان هایی مانند نهاد ریاست جمهوری، دفتر مقام معظم رهبری، وزارت تعاون، دادگستری و ... می باشند که با توجه به وظایف ذاتی و قانونی امر نظارت بر امور سازمانها را برعهده دارند.

در همین راستا مدیر کل بهزیستی استان طی مصاحبه ای پیرامون اقدامات و عملکرد اداره پذیرش و هماهنگی گروههای هدف در سال گذشته  گفت: تعداد یک هزار و۱۱۴ نفر از طریق ملاقات های مردمی و یا ملاقات های مراجعان از طریق میز های ارتباطات مردمی شهرستان مسائل و مشکلات خودشان را مطرح نموده اند.

حامد رضایی تعداد میز های ارائه خدمات به ولی نعمتان در مناسبت های مختلف را ۱۵۷ مورد عنوان کرد وگفت: انجام ۵۴ سفر شهرستانی، تعداد ۶ هزار و ۷۵۱ مورد مکاتبات درون و برون سازمانی، دلجویی از ۷۲۵ مورد خانواده های مددجویی توسط مسئولین سازمانهای اجرایی، حضور در سامانه پاسخگویی سامد و پاسخگویی به درخواستهای ۸۴ نفر از تماس گیرندگان، انجام ۲۲۷ مورد ماتبات مربوط به سامانه سامد از جمله اقدامات و خدمات ارائه شده به گروههای هدف هستند.

این مسئول در بخش دیگر از سخنان خود به برگزاری طرح نشست صمیمی در محلات کم برخوردار اشاره کرد و گفت:  این برنامه با حضور کارشناسان کشوری و استانی در ۳ منطقه کم برخوردار استان برگزار شد که خوشبختانه با توجه به همکاری خوب دستگاههای یاری رسان و تلاش خوب کارکنان حوزه های تخصصی، بهزیستی استان موفق به کسب رتبه برتر در سطح کشور گردید.

رضایی افزود: انجام نظر سنجی از مراجعان به میزهای شهرستانها، مراکز مثبت زندگی در زمینه ۵۴ خدمت شناسنامه دار و ثبت ۷۶۹ مورد با همکاری ۹۹ کابر فعال، انتقال ۳۲۵ مورد پرونده مددجویی به حوزه های امور اجتماعی و توانبخشی، مراجعه حضوری ۲ هزار و۷۷۷ نفر به ادارات، مراجعه ۱۴ هزار و ۵۶۱ نفر به میز های خدمت از دیگر خدمات ارائه شده هستند.

وی در پایان از پرداخت ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کمک های موردی به ولی نعتمان خبر داد وگفت: تمامی پرداختی های موردی در قالب مساعدت های مربوط به کمک هزینه درمان، مالی، تامین جهیزیه، کمک های مردمی و تامین وسائل ضروری هستند که در سال گذشته به گروههای هدف ارائه شده است.

کد خبر 107319

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد