محدودیت نیست اما مدال هست

ورزشکاران معلول ایرانی با کسب موفقیت‌های بسیار در آسیا و جهان و پیروزی های پی‌درپی، پرچم ایران را در صحنه‌های بین‌المللی به اهتزاز درآورده‌اند و نشان داده‌اند که معلولیت همیشه با محرومیت همراه نیست.

سوم دسامبر روزی برای همه معلولان جهان است، انسان‌هایی که به دلیل دارا بودن نقص ظاهری، موانع اجتماعی و تفاوت‌های حسی و حرکتی شرایط متفاوتی نسبت به دیگر افراد دارند، اما عزم بسیاری از آن‌ها بر این موانع پیشی گرفته است.

روز جهانی معلولان فرصتی است تا این نمونه‌های موفق را با خود مرور کنیم و به سراغ ورزشکارانی برویم که با وجود معلولیت، هیچ‌گاه امیدشان را از دست نداده‌اند و به الگوهای موفقی برای جامعه‌شان تبدیل شده‌اند و پیشرفت‌های قابل توجهی را رقم زده‌اند.

رکوردزنی ورزشکار کم شنوا و دارنده بیش از ۱۰۰ مدال جهانی و کشوری

کورش فرهادی دیگر ورزشکار پرافتخار جامعه معلولان که کم شنوا و ساکن استان کردستان است، کسب بیش از ۱۰۰ مدال در مسابقات جهانی، بین‌المللی، آسیایی و قهرمانی کشور را در کارنامه ورزشی خود دارد.

این ورزشکار کردستانی تاکنون شش مدال نقره و برنز مسابقات جهانی، دو مدال طلا و برنز در مسابقات بین‌المللی، یک مدال طلا در مسابقات آسیایی و بیش از ۹۰ مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور کسب کرده است.

وی که در واحد ورزش شهرداری مرکزی سنندج مشغول‌به‌کار است، به تازگی نیز در مسابقات دوومیدانی ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه که از (پنجم تا هفتم آذر ۱۴۰۲) به میزبانی استان تهران برگزار شد، توانست مدال برنز این مسابقات را از آن خود کند.

فرهادی که متولد سال ۱۳۶۶ در شهر سنندج است، می‌گوید: از سن ۱۴ سالگی به ورزش دوومیدانی روی آورده‌ام و از ۱۶ سالگی تاکنون عضو تیم‌ملی دوومیدانی ناشنوایان کشور هستم.

وی که به صورت تخصصی در رشته‌های پرش سه‌گام و پرش طول، ورزش دوومیدانی فعالیت دارد و با ثبت رکورد ۱۵ متر در پرش سه‌گام، رکوردار این رشته در کشور است، از آماده‌سازی برای حضور در مسابقات آسیایی آینده خبر می‌دهد و تاکید می‌کند: در حال حاضر به صورت روزانه، تمرینات خاص خود را برای آمادگی در مسابقات انجام می‌دهم.

خبرنگار: ویدا باغبانی(خبرگزاری ایمنا)

کد خبر 95998

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد