در رسانه | اشتغالزایی بیش از 4 هزار معلول در کردستان

مدیرکل بهزیستی استان کردستان از اشتغالزایی چهار هزار و ۵۷۸ نفر از مددجویان و افراد دارای معلولیت در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در این مدت ۲۴ مورد مجوز کسب و کار از طریق درگاه مجوزهای کشور صادر شده است.

https://iqna.ir/00HX2j

حسین رسولی، مدیرکل بهزیستی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، گفت: اداره کل بهزیستی استان کردستان در دولت سیزدهم خدمات گسترده‌ای را به مددجویان بهزیستی ارائه داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ هزار نفر معلول در کردستان زندگی می‌کنند، افزود: ۴۰ درصد از این افراد تحت پوشش بهزیستی کردستان معلولان جسمی حرکتی هستند و نیازمند حمایت بیشتر هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان با اشاره به سیاست این سازمان در راستای استفاده از ظرفیت‌های مشارکتی مردم برای توانمندسازی جامعه هدف خود، بیان کرد: در طول دوران دولت سیزدهم مستمری افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی ۱۱۸ درصد افزایش یافت.

وی از اشتغالزایی چهار هزار و ۵۷۸ نفر از مددجویان و افراد دارای معلولیت در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در این مدت ۲۴ مورد مجوز کسب و کار از طریق درگاه مجوزهای کشور صادر شده است.

رسولی به احداث مسکن مددجویی برای جامعه هدف بهزیستی اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون دوهزار و ۳۰۶ مورد کمک به احداث مسکن و معرفی برای دریافت تسهیلات مسکن به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان کردستان پرداخت شده است.

وی از ورود یک هزار و ۹۵۵ نفر از افراد پشت نوبتی به چرخه دریافت مستمری خبر داد و گفت: ۱۵ هزار نفر از معلولان تحت پوشش بهزیستی از خدمات CBR استفاده می‌کنند و  ۲ هزار و ۷۳ معلول از بیمه‌های خویش فرمایی و کارفرمایی معلولان و نیازمندان بهره‌مند هستند.

مدیرکل بهزیستی کردستان در پایان به حمایت از خانواده‌های دارای فرزندان دو قلو و سه قلو اشاره کرد و یادآور شد: هزار و ۱۴۴ خانواده دارای فرزند دوقلو و سه قلوم از خدمات حمایتی بهزیستی بهره‌مند هستند.

کد خبر 93310

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد