برنامه‌های هفته سلامت روان در استان مرکزی اعلام شد

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی برنامه‌های هفته سلامت روان در استان اعلام شد

امیرحجت نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک در آستانه فرا رسیدن هفته سلامت روان اظهار کرد: هفته سلامت روان از ۱۸ تا ۲۴ مهرماه با شعارسلامت روان، مسئولیت فردی و اجتماعی همه ماست، اجرا می‌شود. 

وی افزود: سلامت روان عاملی اساسی و جامع در سلامت و زندگی هر فردی است و بر اساس تعریف 
سازمان بهداشت جهانی سلامتی به معنای تندرستی جسمانی، روانی و اجتماعی است و صرفاً به معنای عدم ابتلا به بیماری یا ناتوانی نیست.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی افزود: بر این اساس سلامت روان تنها به معنای نداشتن یکی از انواع اختلالات روانی نبوده و کیفیت ارتباطی با خود، دیگران و جهان اطراف را نیز شامل می‌شود.  

نوروزی بیان کرد: با توجه اهمیت پرداختن به موضوع سلامت روان و با تاکید بر شعار سازمان بهداشت جهانی دفتر مشاوره معاونت امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی، اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه ارتقایی و مشاوره‌های روانشناختی، در قالب مشاوره‌های تلفنی رایگان با شماره تماس ۱۴۸۰، مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی، آموزشهای پیش از ازدواج، مهارتهای ارتباطی زوجین، آموزش‌های خانواده، فرزندپروری، غربالگری اضطراب کودکان ۵- ۶ ساله و سایر خدمات روانشناختی را ویژه افراد جامعه و گروههای هدف هر ساله اجرا می‌کند.

وی اظهار داشت: در همین راستا در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۶ هزار و ۱۴۶ نفر مشاوره تلفنی، ۹ هزار و ۶۵۵ نفر مشاوره حضوری غیر دولتی، ۳۹۲ نفر مشاوره حضوری دولتی، ۲۷۵۰ نفر آموزش پیش از ازدواج، ۳۸۴۵ نفر آموزش خانواده، ۱۴۷۰ نفر آموزش مهارت‌های زندگی و ۲۴۵۰ نفر غربالگری اضطراب کودک ۵- ۶ ساله خدمات لازم را دریافت کرده‌اند

کد خبر 92134

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد