برگزاری کارگاه آموزشی کاهش استرس و اضطراب ویژه کارکنان شرکت عمران، آب و خدمات جزیره کیش

در هفته سلامت روان با همکاری موسسه سلدای زندگی یک دوره کارگاه آموزشی کاهش استرس و اضطراب برای کارکنان شرکت عمران، آب و خدمات برگزار گردید.

به گزارش بهزیستی کیش، در هفته سلامت روان موسسه سلدای زندگی کیش یک دوره کارگاه آموزشی کاهش استرس و اضطراب برای کارکنان شرکت عمران، آب و خدمات با تدریس خانم دکتر ربیعی و خانم صفیری برگزار کرد. 

در این کارگاه آموزشی ابتدا در خصوص چالش‌هایی که در مسیر زندگی وجود دارد که منجر به ایجاد استرس می شود و سپس درباره عوامل ایجاد استرس در محیط کاری و پس از آن نحوه کنترل استرس کاری آموزش هایی به این کارمندان دادند. دکتر ربیعی گفت استرس در محیط کار باعث کاهش عملکرد، فرسودگی و همچنین کاهش سلامت روانی و جسمی فرد خواهد شد ایشان گفتند هر کسی که تابه‌حال شغلی داشته‌، در مقطعی از زمان، فشار استرس شغلی را تجربه کرده‌است. هرشغلی،حتی اگر دوستش هم داشته‌باشید،می‌تواند در جاهایی با استرس همراه باشد. در شرایط استرس‌زای کوتاه‌مدت ممکن است برای به‌موقع انجام دادن کار محول شده، تحت‌ فشار و استرس قرار گیرید اما زمانی که استرس کاری ادامه‌دار می‌شود می‌تواند طاقت‌فرسا و برای سلامت روحی و جسمی مضر باشد.

در ادامه بحث مریم صفیری گفت: ۱- پیگیری عوامل استرس‌زا ۲-افزایش واکنش‌های سالم ۳_آموختن نحوه‌ی استراحت و به کار گیری ترفندهایی مانند مدیتیشن، تمرین‌های تنفس عمیق و ذهن آگاهی  ۴- دریافت حمایت پذیرش کمک از دوستان قابل‌اعتماد و اعضای خانواده، از راه های غلبه بر استرس است و می‌تواند توانایی شما را در کنترل استرس بهبود بخشد. و درصورت نیاز ارجاع به متخصصان سلامت روان. اگر همچنان تحت‌فشار استرس کاری هستید شاید بخواهید با یک روان‌شناس صحبت کنید او می‌تواند به شما در مدیریت بهتر استرس و تغییر رفتار ناسالم کمک کند.

کد خبر 92094

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد