برگزاری اولین کمیته تخصصی روانشناسان شورای سلامت کیش/ افتتاح مرکز مشاوره دانش‌آموزی در جزیره

در دنیای پرمشغله امروز بحث سلامت روان به ویژه برای فرزندانمان به عنوان آینده‌سازان جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ بنابراین در طرح پایش سلامت پایدار مدارس که از سال تحصیلی جدید در ۲ فاز پایش و مداخله اجرا می‌شود درصددیم بحث سلامت روان دانش‌آموزان با جدیت پیگیری شود.

به گزارش بهزیستی کیش، اولین جلسه کمیته تخصصی روانشناسان شورای سلامت کیش با حضور «علیرضا فاطمیان‌پور» معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، «سعید زاهدی» مدیر امور اجتماعی، بهداشت و درمان معاونت فرهنگی واجتماعی، «محمدرضا حیدرهایی» سرپرست اداره بهزیستی منطقه آزاد کیش و همچنین روانشناسان و مشاوران شاغل در جزیره برگزار شد.

در ابتدای این نشست «محمدرضا حیدرهایی» سرپرست اداره بهزیستی کیش با اشاره به ضرورت ارائه خدمات روانشناسی در جزیره کیش بر لزوم ایجاد سازوکار مناسب جهت ایجاد زمینه نظارت مستمر و دقیق بر عملکرد حوزه سلامت روان تاکید کرد.

در ادامه «علیرضا فاطمیان‌پور» با تاکید بر لزوم تدوین نقشه راه سلامت روان، افزود: به زعم روانشناسان و متخصصان علوم اجتماعی، به دلیل افزایش پیچیدگی‌های بشر، چالش عصر جدید، چالش روان انسان است؛ لذا در جزیره کیش براساس ارزیابی‌ها و نیازسنجی‌های انجام‌شده درنظر داریم با همکاری و مشارکت متخصصان روانشناسی و برگزاری این کمیته‌ها، درخصوص ارتقاء سلامت اجتماعی شهروندان برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.

«سعید زاهدی» مدیر امور اجتماعی، بهداشت و درمان معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع سلامت روان، همگام با ارتقاء شاخصه‌های سلامت جسمی به منظور ایجاد سلامت پایدار، باید به موضوع سلامت روان، سلامت معنوی و سلامت اجتماعی نیز توجه شود؛ چراکه در دنیای پرمشغله امروز بحث سلامت روان به ویژه برای فرزندانمان از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا آینده جامعه به دست آنان است. بنابراین در طرح پایش سلامت پایدار مدارس که از سال تحصیلی جدید در ۲ فاز پایش و مداخله اجرا می‌شود با بهره‌گیری از توان روانشناسان جزیره کیش تلاش می‌کنیم بحث سلامت روان دانش‌آموزان با جدیت پیگیری شود.

وی در پایان ضمن یادآوری راه‌اندازی پایگاه سلامت خانواده در یک ماه گذشته، از افتتاح مرکز مشاوره دانش‌آموزی خبر داد.

یادآوری می‌شود، صدور مجوز روانشناسی، نظارت بر سلامت روان در کیش و برگزاری دوره‌های آموزش همگانی از محورهای گفتگو در اولین کمیته تخصصی روانشناسان شورای سلامت کیش بود.

کد خبر 107404

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد