برگزاری کارگاه آموزشی خودآگاهی و خودمراقبتی

به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت روان کارگاره آموزشی خودآگاهی و خودمراقبتی برای کارکنان اداره بهزیستی و مرکز بهداشت کیش در سالن کنفرانس مرکز بهداشت کیش برگزار شد.

به گزارش بهزیستی کیش، کارگاره آموزشی خودآگاهی و خودمراقبتی با همکاری بهزیستی ، مرکز مشاوره سلدای زندگی و مرکز بهداشت برای کارکنان اداره بهزیستی و مرکز  بهداشت کیش در سالن کنفرانس مرکز بهداشت کیش برگزار شد.

شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی که به مناسبت هفته سلامت روان برگزار شد با موضوع خودآگاهی و خودمراقبتی آشنا شدند.

مریم صفیری کارشناس و روانشناس اظهار کرد: خودمراقبتی یعنی اختصاص دادن زمانی برای خودمان بصورت فعالانه و ارادی تا کارهایی را انجام دهیم که موجب حفظ ، تقویت جوانی و انرژی ما شود.وی بیان کرد: خومراقبتی انرژی ما را تجدید می‌کند، استرس ما را کاهش می‌دهد، چشم اندازی نو و احساسی مثبت برای زندگی به ما می‌بخشد و احساس شادی، آرامش و صلح را در ما ایجاد می‌کند.

ایشان خاطر نشان کرد: خومراقبتی اعتماد بنفس و عزت به نفس ما را افزایش می‌دهد، احساس سلامت و تندرستی در جسم خود می‌کنیم و شور و شوق زندگی و انگیزه موفقیت ما را افزایش می‌دهد.صفیری با اشاره به لزوم داشتن خودمراقبتی جسمی و روانی افزود: داشتن تغذیه مناسب، ورزش و تحرک روزانه، خواب کافی و سرو سامان دادن محیط زندگی نمونه‌های برنامه خودمراقبتی جسمی است.وی گفت: خودمراقبتی روانی و عاطفی احساسی است که نسبت به خودمان و توانایی‌هایمان برای مدیریت احساسات و مقابله با مشکلات داریم.

کارشناس ارشد روانشناسی مرکز سلدای زندگی کیش افزود: سلامت روانی عاطفی شامل وجود احساس رضایت، اعتماد به نفس کافی، اعتماد و صمیمیت، میل و رغبت به زندگی و شادی و نشاط و توانایی مقابله با استرس و انطباق با تغییرات می‌شود.

وی یادآور شد: پیاده روی در ساحل، گوش دادن به موسیقی، خواندن کتابی خوب، مشورت با دوستان، بازدید از یک موزه یا گالری، رفتن به کلاس هنری و نوشتن احساسات خود نمونه‌هایی از برنامه خودمراقبتی روانی عاطفی هستند.

صفیری ملاقات با دوستان، ملحق شدن به گروه همسالان خود، گذراندن شب با خانواده و داشتن مسافرتهای خانوادگی را نمونه‌هایی از برنامه خودمراقبتی اجتماعی عنوان کرد.

کد خبر 91368

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد