توانمندسازی و تحول اجتماع محور از طرح‌های مهم بهزیستی است

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این نهاد حمایتی و خدماتی اکنون ۱۶۱ نوع خدمت را به مددجویان زیرپوشش ارائه می دهد، گفت: توانمندسازی و تحول اجتماع محور همراستا با همه خدماتی است که این نهاد به جامعه هدف ارائه می دهد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از ایرنا، مهری سادات موسوی در آئین افتتاح نمایشگاه «حرکـت مبـارک ۲۰۲۰ محله» در استان مازندران در ساری افزود: لازم است تفاوت ها و تعارضاتی که بین دستگاه‌ها و سازمان ها وجود دارد را کنار بگذاریم و همه باید زیر یک چتر و آن هم حمایت از مردمی که در این سال ها فضای مناسب برای زیستن و تعالی را کمتر پیدا کردند، مهیا کنیم.

وی اظهار داشت: طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور، این فضا را ایجاد کرد که به دور از همه سلایق و تفاوت های دیدگاهی، نگرشی، رویکردی و پارادایمی که افراد یا دستگاه ها دارند برای یک هدف مشترک کنار هم قرار گرفته اند و آن هم این است که هر چه در توان دارند برای احیا و بهبود وضعیت مطلوب مردم به کار ببندند.

موسوی خاطرنشان کرد: همسو با اجرای طرح توانمندسازی و نحول اجتماع محور، پس از سال‌ها، چهار دستگاه بصورت خیلی خاص و دستگاه‌های دیگر نیز در کنار یکدیگر و همدلانه در رفع موانع و مشکلات حرکت می کنند و این اتفاق میمون و مبارکی است و امیدوارم سایر دستگاهها هم به این حوزه بپیوندند.
معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این طرح در آغاز ممکن است با مشکلاتی همراه باشد، خاطرنشان کرد: هر روز و با گذشت زمان، این طرح منسجم تر می شود و امیدوارم سرعت فعالیت ها جهش پیدا کند تا محلات گروه هدف طرح هرچه زودتر فضای مناسب تری را پیدا کنند.

موسوی خواستار همکاری هر چه بیشتر استانداران استان‌های مختلف جهت هماهنگی و در کنار هم قرار گرفتن دستگاه های اجرایی برای اجرای بهینه این طرح شد.

توانمندسازی ساکنین محلات کم برخوردار با بهره گیری از ظرفیت ساکنین
مدیرکل بهزیستی مازندران نیز در سخنانی گفت: در راستای تحقق منویات رهبری، ساکنین محلات بصورت اجتماع محور برای مشکلات محله تصمیم گیری می کنند و با امکان سنجی، اولویت محله خود را در نظر می گیرند و ما نیز با بهره گیری از ظرفیت ساکنین محلات و بخش های دولتی، در راستای توانمندسازی ساکنین گام بر می داریم.

فریبا بریمانی گفت: در واقع در این برنامه، نماد بارز فعل خواستن در محرومیت زدایی و توسعه پایدار در طرح ۲۰۲۰ را بصورت بهینه مشاهده می کنیم و این یک افتخار بزرگ برای دولتمردان است.

وی ادامه داد: بالاترین سعادت در دنیا، توفیق خدمت گذاری به مردم در هر جایگاه، طیف و قشر است و خرسندیم که توفیق ارائه خدمت به افردی که به زحمت کش ترین اقشار و نجیب ترین افراد شهره اند ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: در نظام جمهوری اسلامی همواره این قشر در پاسداشت نظام و انقلاب پیشتاز بوده اند و در مطالبه گری برای نظام، ایثار و گذشت پیشه کردند و محرومیت ها و محدودیت ها را تاب آوردند و وظیفه ما بعنوان خادمین مردم در بدنه دولت بسیار مهم و سنگین است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص خدمت به محرومین، تصریح کرد: همانظور که رهبری تاکید داشتند و فرمودند "نظام جمهوری اسلامی نظامی است که باید در زیر سایه امید، هر گونه ناکامی و تلخ کامی از قشرهای محروم را برطرف کند و فاصله بین قشرهای مختلف جامعه کم گردد" بنابراین وظیفه بسیار سنگینی برعهده همه ما گذاشته شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با مهم برشمردن وظایف محوله نهاد های متولی طرح ۲۰۲۰، اظهار داشت: بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی( ره)، سـتاد اجرایی فرمان امام(ره) و هلال احمر در کنار هم با همکاری و همدلی نهاد ها، دستگاهها و معتمدین محلی تلاش می کنند تا اتفاقات خوبی را در این محلات با ارائه کلیه خدمات حمایتی و مددکاری رقم بزنند تا شاهد خودباوری و توانمندسازی ساکنین این محلات باشیم.

بریمانی با ابراز خرسندی از هم افزایی بین دستگاه های اجرایی متولی سلامت اجتماعی تصریح کرد: با مدیریت استاندار و همراهی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، اقدامات موثری در طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور صورت گرفته و امیدواریم با حمایت های مکرر دستگاه‌ها، مشکلات و نیاز محلات کم برخوردار و محروم استان مازندران مرتفع شود.

نمایشگاه طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار ( ۵۶ محله) تحت عنوان"حرکت مبارک ۲۰۲۰ محله" با ارائه خدمات چهار دستگاه متولی بهزیستی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام"ره" و هلال احمر روز چهارشنبه با حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت زدایی و توانمند سازی محلات کشور، معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور، استاندار مازندران و شماری دیگر مسئولان دستگاه اجرایی استان در سالن نمایشگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در ساری افتتاح شد.

بهزیستی مازندران ۱۶۲ هزار خانوار با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد

بهزیستی مازندران ۶۲ هزار معلول را زیرپوشش دارد و معلولان جسمی حرکتی با ۲۷ هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان را به خود اختصاص داده اند، این نهاد همچنین ۱۳ هزار معلول کم توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا و هفت هزار و ۴۳۰ معلول ناشنوا و کم شنوا، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار روانی مزمن و ۷۳۰ معلول صوت و گفتاری را در مازندران زیرپوشش دارد.

کد خبر 87213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =