۲ هزار و ۳۰۰ کودک به فرزند خواندگی سپرده شدند/ ۳۰۰ خانواده متقاضی فرزندان نیازمند پیگیری درمان

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور از واگذاری ۲ هزار و ۳۰۰ کودک بی‌سرپرست و بد سرپرست واجد شرایط به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، علی‌محمد قادری در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه امر فرزندخواندگی در کشور شتاب قابل توجهی یافته است، اظهار کرد: این تعداد کودک سال گذشته از طریق این سازمان و با حکم قضایی به خانواده‌های متقاضی فرزندخوانده سپرده شده اند.

وی با بیان این که اکنون حدود ۳۵ هزار نفر در کشور متقاضی فرزندخوانده از بهزیستی و در صف انتظار هستند، افزود: استقبال مردم از روند فرزندخواندگی در سال‌های اخیر از سوی خانواده‌ها موجب شده تا ظرفیت شیرخوارگاه های کشور به سه چهارم تقلیل پیدا کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در صورتی که مدارک و کارهای قضایی پرونده متقاضیان تکمیل باشد روند واگذار فرزند به متقاضیان حدود ۴۵ روز به طول خواهد انجامید یادآور شد: هم اینک ساز و کاری در سازمان بهزیستی ایجاد شده است که هر کودکی که وارد این سازمان می شود بلافاصله تعیین تکلیف می شود.

برگزاری همایشی با عنوان در آغوش سیمرغ

قادری با اشاره به گسترش فرهنگ حمایت از کودکان دارای نیازهای ویژه ( معلول) ادامه داد: این امر که برای اولین بار در کشور اتفاق می افتد که خانوده هایی متقاضی پذیرش کودکان با نیازهای ویژه که تا عمری نیاز به نگهداری و درمان دارند می شوند.

وی گفت: خوشبختانه از زمان اجرای این طرح در کشور ۳۰۰ خانواده متقاضی فرزندخوانده شدن این نوع کودکان در کشور شده اند.

کد خبر 82023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =