برگزاری طرح توانمند سازی خانواده محور (همیار مادر و کودک)

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان، از اجرای طرح توانمند سازی خانواده محور (همیار مادر و کودک) همرمان با هفته کودک و با همکاری بین بخشی با دستگاههای اجرایی از قبیل، اموربانوان و امور اجتماعی استانداری، هلال احمر، سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، قرارگاه حضرت فاطمه زهرا و جمعی از خانواده ها و مادران همکاری کننده در طرح مذکور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان اردبیل، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان، از اجرای طرح توانمند سازی خانواده محور (همیار مادر و کودک) همرمان با هفته کودک و با همکاری بین بخشی با دستگاههای اجرایی از قبیل، اموربانوان و امور اجتماعی استانداری، هلال احمر، سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، قرارگاه حضرت فاطمه زهرا و جمعی از خانواده ها و مادران همکاری کننده در طرح مذکور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، در این نشست پرویز پروین معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان ضمن تشریح خدمات ارائه شده به افراد جامعه هدف از سوی حوزه پیشگیری بویژه طرح همیار مادر کودک گفت: هدف از برگزاری طرح توانمند سازی خانواد محور، کاهش عوامل خطر ساز در روند رشد کودک می باشد که با اجرای این طرح مراحل رشد کودکان بصورت ایمن و دلبستگی کامل به نوزاد تداوم می یابد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان با اشاره به عناوین برنامه های هفته ملی کودک با شعار" حال خوش زندگی، رنگ خوش زندگی " و لزوم اجرای مطلوب طرح توانمند سازی خانواده محور در تمامی شهرستانهای تابعه گفت: عملیات اجرایی این طرح از سال ۹۷ شروع شده و تا پایان سال در تمامی شهرستانهای تابعه به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: در این طرح با شناسایی زنان باردار در مناطق حاشیه نشین و آسیب خیز با آموزش شیوه های کسب عزت نفس و داشتن رابطه اجتماعی سالم فرد درآینده، نحوه دلبستگی ایمن بین مادر و کودک از سوی مددکاران آموزش داده می شود.

گفتنی است تجلیل از مادران همکاری کننده در طرح از دیگر بخش های این برنامه بود که با حضور مسئولان حاضر در جلسه مذکور انجام پذیرفت.

کد خبر 66566

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد