آذربایجان غربی| همایش یاریگران زندگی در ارومیه برگزار شد

همایش یاریگران زندگی با حضور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، معاون سیاسی،امنیتی استاندار،مدیرکل بهزیستی و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی،سازمانهای مردم نهاد و اقشار مختلف مردم در ارومیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در این همایش با اشاره به اینکه مخدر با اشاره به اینکه مواد مخدر زندگی انسان را تحت تأثیر قرار داده است اظهار داشت: نگاه اسلام و قرآن به انسان متفاوت است و نگاهش با افرادی که شعار حقوق بشر سر می‌دهند و خلافان عمل می‌کنند فرق دارد.

اسکندر مومنی گفت : آذربایجان غربی در مصرف و مبارزه با مواد مخدر شرایط مطلوبی دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان کرد: امنیت اجتماعی هر لحظه باید پیگیری و ارزیابی شود و جای هیچ غفلتی در آن وجود ندارد چرا که تبعات جبران‌ناپذیری به بار می‌آید.

مؤمنی گفت: با توجه به آمار گرایش و تمایل به مواد مخدر در آذربایجان غربی 5 درصد افزایش یافته است و این امر زنگ خطر و هشداری است تا توجه بیشتری به آن داشته باشیم و باید تلاش شود تا این نرخ را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه ما یک تجربه 40 ساله و 3000 شهید در مبارزه با مواد مخدر در سابقه خود داریم افزود: همه آمارها نشان‌ دهنده افزایش مصرف مواد مخدر در دنیا است و نزدیک به 300 میلیون مصرف‌کننده مواد مخدر در دنیا وجود دارد.

مؤمنی با اشاره به اینکه مبارزه به‌تنهایی کافی نیست تأکید کرد: انتظار مبارزه با مواد مخدر حق مردم است ولی به تنهایی کافی نیست و راه حل ریشه کن شدن مواد مخدر از کشور مردمی و اجتماعی شدن این امر است و باید همه جامعه همکاری و مشارکت داشته باشند.

وی افزود: دولت بدون حضور مردم نمی‌تواند در مبارزه کامل با مواد مخدر موفق شوند و باید تمامی مردم در این امر آشنایی و هماهنگی لازم را داشته باشند و باید در هر عرصه‌ای افراد به این امر حساسیت لازم را به خرج دهد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد: حضور افراد معتاد در جامعه برای آن زنگ خطر و هشدار و منشأ تمامی ناامنی‌ها خصوصاً تنش ذهنی و روانی در کشور است و 55 درصد طلاق و 70 درصد زندانیان و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دیگر مربوط به  مصرف مواد مخدر است.

مؤمنی با بیان اینکه برای رهایی از معضل مواد مخدر باید بسترسازی شود گفت: اجتماعی شدن و مردمی شدن مبارزه با مواد مخدر راهکاری مناسب برای این امر است که البته باید از مقاطع تحصیلی شروع شود و سپس تمامی گروه‌ها باید انجام دهند.

سردار مسعود خرم نیا فرمانده انتظامی استان نیز با اشاره به اینکه مواد مخدر منشأ آسیب‌ها اجتماعی در جامعه است، اظهار داشت: باید با همکاری و مشارکت یکدیگر جامعه را از مواد مخدر پاک‌سازی کنیم و برای رسیدن به هدف تأمین و پاسداری امنیت باید تلاش شود.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی مبارزه با مواد مخدر در جامعه، افزود: برای فرهنگ سازی مبارزه با مواد مخدر در میان مردم و جامعه باید با یکدیگر مشارکت داشته باشیم و همچنین هم‌جواری با منشأ بزرگ تولید مواد مخدر در افغانستان و افزایش این تولیدات و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر رسالت و وظیفه نیروهای انتظامی بسیار سنگین است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز اظهار داشت:  فرمایش خداوند است هرکسی که جان انسانی را نجات دهد مانندان است که یک جامعه را از مرگ نجات داده است و اگر فردی را بی‌گناه بکشد به‌مانند است که همه دنیا را بی‌دلیل کشته است و مدیریت مواد مخدر به دست استعمارگران نیز تفاوتی با این امر ندارد و کشور ما از جمله کشورهایی است که از این موضوع رنج می‌برد.

وی با اشاره به تأثیرات منفی مواد مخدر در انسان گفت: مواد مخدر به تدریج جان انسان را می‌گیرد و او را به فردی غیرواقعی حقیر تبدیل می‌کند و غیرت و انسانیت را از او سلب می‌کند.

امام‌جمعه ارومیه بیان کرد: افرادی که در این راه به شهادت رسیده‌اند ثواب بالایی نزد خداوند دارند و امید است با تلاش نیروهای خدوم انقلاب اسلامی وجود این مواد افیونی از کشور پاک شده و جوانان مبتلا به آن رهایی یابند.

در ادامه این همایش معاون سیاسی استاندار نیز به ایراد سخن پرداخت و در پایان از برگزیدگان این حوزه قدردانی شد.

کد خبر 2940

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد