بازارچه های خود اشتغالی زنان در تمامی محله های شهر ایلام ایجاد می شوند

شهردار ایلام گفت: بازارچه های خود اشتغالی زنان با هدف اشتغالزایی این قشر در تمامی محله های شهر ایلام ایجاد و راه اندازی خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، طالب صادقیان در دیدار با مدیر کل و جمعی از مسئولان بهزیستی ایلام افزود: این بازارچه ها با هدف اشتغال بکار زنان سرپرست خانوار و خود سرپرست در تمامی محلات شهر ایلام راه اندازی خواهند شد.

وی با بیان اینکه نخستین بازارچه خود اشتغالی زنان در محله هانیوان شهر ایلام دایر و با استقبال این قشر مواجه شد ادامه داد: فاز دوم راه اندازی این بازارچه ها در دستور کار شهرداری  ایلام قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با تاسیس این بازارچه ها سعی شده تا از ظرفیت بانوان در حوزه تولید و اشتغال استفاده و زمینه خودکفایی آنها فراهم شود.

*** ساماندهی 162 کودک کار در ایلام

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این دیدار با توجه به ضرورت تاسیس مکانی به منظور ساماندهی کودکان کار و متدکیان گفت: 162 کودک کار در این استان شناسایی و ساماندهی شده که از این شمار 92درصد در شهر ایلام سکونت دارند.

زهرا همتی افزود: از این شمار 13کودک دختر و 149کودک نیز پسر بوده که 20درصد آنها با والدین و مابقی یا نزد مادر و یا اقوام نزدیک زندگی می کنند.

مدیر کل بهزیستی ایلام در این دیدار با اشاره به تعامل مناسب بین این اداره کل با شهرداری ایلام خواستار تدوام این همکاری به منظور پیشبرد اهداف این سازمان برای خدمات رسانی هرچه مطلوبتر به جامعه هدف شد.

کد خبر 12787

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد