گلریزان مسوولان و خیران ایلامی برای کودکان بی سرپرست

نشست صمیمی جمعی از مسئولان و خیران ایلامی با هدف کمک به کودکان بی سرپرست و بد سرپرست بهزیستی شامگاه یکشنبه در محل شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) ایلام برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، شهردار، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیرکل دفتر بانوان و خانواده، جمع دیگری از مسوولان و خانواده های معظم شهدا در این محفل معنوی و صمیمی حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این نشست بر احیا و توسعه فرهنگ انفاق تاکید کرد و گفت: کمک و دستگیری از نیازمندان توفیق الهی است.

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار افزود: با توجه به وجود آسیب های اجتماعی و مشکلات اقتصادی افرادیکه دارای تمکن مالی مناسب هستند، با دستگیری از نیازمندان در اجر دنیوی و اخروی این کار خیر شریک شوند.

وی اظهار کرد: هر فردی در جامعه باید به اندازه توانایی اش برای کمک به نیازمندان استفاده کرده که این مساله نیازمند مشارکت اجتماعی همگانی است.

استمداد مدیرکل بهزیستی ایلام برای مشارکت مردم

مدیرکل بهزیستی استان ایلام نیز در این نشست خواستار مشارکت مردم برای حمایت از مددجویان بویژه کودکان بد سرپرست و بی سرپرست شد.

زهرا همتی افزود: از ابتدای تاسیس شیرخوارگاه بهزیستی ایلام تاکنون بیش از ۳۰۰ کودک در این مرکز پذیرش که بیشتر آنها از طریق مختلف ساماندهی شده اند.

وی نحوه ساماندهی این کودکان را از طریق فرزند خواندگی و یا سپردن به خانواده های جایگزین عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی ایلام با ذکر اینکه امسال تاکنون ۴۷ کودک بی سرپرست و بد سرپرست توسط بهزیستی ساماندهی شده، افزود: متقاضیان فرزند خواندگی در این استان فراوان بوده و خوشبختانه مسوولان قضایی نیز برای ساماندهی کودکان بی سرپرست همکاری مطلوبی با این سازمان دارند.

همتی با ذکر اینکه هم اینک ۵۰۰ مددجو اعم از معلولان، سالمندان، کودکان و ... در مراکز شبانه روزی این سازمان نگهداری می شوند خواستار مشارکت مردم برای ارایه خدمات هرچه مطلوبتر به این مددجویان شد.

در این نشست مسوولان و سایر شرکت کنندگان قول مساعد برای ارایه کمک به کودکان شیرخوارگاه بهزیستی را دادند.

۳۳ هزار مددجو از خدمات حمایتی بهزیستی ایلام برخوردارند.

کد خبر 12548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد