پیام رییس جمهوری اسلامی ایران به مناسبت دوازدهم آذرماه، روز جهانی افراد دارای معلولیت

به مناسبت فرا رسیدن دوازدهم آذر ماه، روز جهانی افراد دارای معلولیت، دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران پیامی را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل متن این پیام به شرح زیر  است:

دوازدهم آذر ماه، روز جهانی افراد دارای معلولیت فرصتی است گران­بها تا با نگاهی واقع بینانه و نقادانه، کارنامه خود را در فراگیرسازی خدمات برای افراد دارای معلولیت مرور نماییم. دولت تدبیر و امید از نخستین روزهای فعالیت خود، حمایت همه ­جانبه از افراد دارای معلولیت و تلاش برای حل مشکلات این عزیزان را مورد توجه قرار داده است که ابلاغ مصوبه هیأت وزیران در امور معلولان و تلاش برای حل مشکلات این عزیزان از آن جمله است و ابلاغ مصوبه هیأت وزیران در امور معلولان و تلاش برای تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان از بارزترین اقداماتی است که در این رابطه صورت گرفته است.

دولت تدبیر و امید تلاش می ­کند تا با تأمین منابع اعتباری قانون حمایت از حقوق معلولان بستر مناسبی را جهت عملی ساختن مفاد این قانون مهیا نماید.

تلاش­های دولت در احیا حقوق معلولان و بهره­ گیری از توانمندی­های آنان، تنها زمانی از اثربخشی لازم برخوردار خواهد بود که مورد حمایت نهادهای نظارتی و قانونگذاری قرار گیرد. لذا از نمایندگان محترم خانه ملت و مسئولان محترم قوه قضائیه نیز انتظار می­رود تا با نگاهی نقادانه، عملکرد نهادهای مختلف در تحقق مفاد قوانین مرتبط با معلولان را رصد نموده و با تقویت اهرم­های نظارتی خود، امکان اجرای صحیح این قوانین را فراهم سازند تا در نتیجه این همگرایی ملی، تلفیق اجتماعی معلولان و رفع تبعیض­های فراروی ایشان در سایه سار عدالت و فرهنگ اسلامی بیش از پیش فراهم شود. 

                                                                                                                                                                                                                                                                       حسن روحانی

کد خبر 10855

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد