نیازهای توانبخشی دانش‌آموزان استثنایی از سوی سازمان بهزیستی تأمین می‌شود/ تأکید بر نخبه‌پروری در میان مدارس استثنایی کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نیازهای توانبخشی و آموزشی تمامی دانش‌آموزان مدارس استثنایی کشور از سوی سازمان بهزیستی و حمایت ارزشمند خیرین تأمین می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، «سیدصولت مرتضوی» در آیین گشایش مدرسه استثنایی ساریخانی شهر تهران، با بیان اینکه ماه مهر، بیانگر مودت، مهربانی و محبت است، اظهار داشت: این ماه سرآغازی برای کارهای بزرگ و فتح قله‌هاست.


وی افزود: همزمانی بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس می‌تواند ظرفیتی برای تبیین رشادت‌های فراوان شهدا در حفظ عزت و استقلال ایران اسلامی باشد.
مرتضوی با تأکید.

بر اینکه تأمین نیازهای مدارس استثنایی کشور مورد توجه ویژه دولت و خیرین است، گفت: دانش‌آموزان استثنایی دارای نقاط برجسته‌ای هستند که در مدارس و با همت معلمان می‌توان آنان را شکوفا کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: نیازهای توانبخشی و آموزشی تمامی دانش‌آموزان مدارس استثنایی کشور از سوی سازمان بهزیستی و حمایت ارزشمند خیرین تأمین می‌شود.
وی در پایان گفت: توسعه ورزش و نشاط در این مدارس نیز باید مورد توجه ویژه باشد.


کاهش دغدغه اولیا دانش‌آموزان استثنایی را در بهزیستی دنبال می‌کنیم
"علی محمد قادری" رئیس سازمان بهزیستی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با حضور در مدرسه استثنایی محمدرضا ساریخانی تهران گفت : همکاران ما در سازمان بهزیستی کاهش دغدغه مادران و پدران در حوزه موضوعات دانش آموزان استثنائی است.


او بیان کرد: اهداف ما در سازمان بهزیستی ارائه خدمات متنوع به جامعه تحت پوشش بهزیستی از جمله دانش آموزان بخش استثنایی کشور است.


اختصاص ۱۰۰۰ ردیف استخدامی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی
حمید طریفی حسینی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ادامه این مراسم گفت : ۱۰۰۰ ردیف استخدامی در اختیار سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار گرفت و این در حالی است که امروز ۶۵۰ نیروی این حوزه مشغول به کار هستند.


او افزود : تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی برکتی برای آموزش و پرورش است.
او ادامه داد: مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را کلیدی‌ترین دستگاه و همراه وزارت آموزش و پرورش در راستای ماموریت های مشترک می‌دانیم.
وی بیان کرد: ۱۰۵ هزار نفر از دانش آموزان به صورت مستقیم در حال دریافت خدمات گوناگون از وزارت کار هستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: دانش آموزان مهم ترین سرمایه و گرانقدر ترین دارایی کشور می‌دانیم و دراین راستا تفاوتی بین دانش آموزان عادی و استثنایی وجود ندارد.
او همچنین افزود : در واقع مدرسه کانون و محل تلاقی دولت و ملت در فرآیند رشد و توسعه کشور است.
طریفی حسینی تاکید کرد: برای اولین بار موضوع ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنائی در دولت سیزدهم مطرح و برای هفته آتی ابلاغ خواهد شد. مراکز جمالی از دوره پیش دبستان خدمات جامعی را به دانش آموزان استثنائی ارائه می‌دهند.
او بیان کرد :خانواده را یه عنوان رکن اصلی جریان تربیت می‌دانیم و از این ظرفیت در همه زمینه‌ها استفاده می‌کنیم. باید شرایطی فراهم شود تا خانواده در کنار آموزش و پرورش استثنایی ایفای نقش داشته باشد.
وزیر کار امروز همچنین زنگ آغاز سال تحصیلی را در این مدرسه نواخت و از کلاس‌های درس مدرسه استثنایی ساریخانی بازدید و با دانش‌آموزان به گفت‌وگو پرداخت.
در مراسم امروز، رئیس سازمان بهزیستی، معاون وزیر ورئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور، جمعی از اولیا و دانش‌اموزان حضور داشتند.
در این مراسم میز خدمت سازمان بهزیستی به مشکلات و درخواست های اولیای کودکان این مدرسه رسیدگی کرد.
مدرسه استثنایی محمدرضا ساریخانی از مدارس فعال شهر تهران در حوزه استثنایی پذیرای دانش‌آموزان در همه رده‌های سنی و تحصیلی است.

کد خبر 89964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد