در رسانه | توجه به جوامع محلی برای تحقق شعار سال در کردستان

مدیرکل بهزیستی استان کردستان با بیان اینکه توجه به جوامع محلی در تحقق شعار سال بسیار مهم و تأثیرگذار خواهد بود، گفت: باید ظرفیت‌های این حوزه شناسایی و به آنان بها داده شود.

https://tn.ai/3058923

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حسین رسولی ظهر امروز در نشست مدیران اقتصادی با اصحاب رسانه که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به نام‌گذاری شعار سال 1403 توسط رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار داشت: در همین راستا دو برنامه متناسب با شرایط بومی استان با محوریت سرپرست زنان خانوار و اقشار محلی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه توجه به جوامع محلی در تحقق شعار سال بسیار مهم و تأثیرگذار خواهد بود، گفت: باید ظرفیت‌های این حوزه شناسایی و به آنان بها داده شود تا مردم بتوانند نقش خود را ایفا کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان با اشاره به هدف‌گذاری برای تحقق شعار جهش تولید، تصریح کرد: رسالت اصلی این سازمان توانمندسازی، بازتوانی و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت پوشش است.

وی از ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و آموزشی به جامعه هدف در قالب ظرفیت سازی اجتماعی در کردستان خبر داد و افزود: بهزیستی بیش از 50 ماموریت شاخص و 120 فعالیت، طرح و برنامه در این سازمان انجام و طیف وسیعی از افراد واجد شرایط را تحت پوشش قرار داده است.

رسولی عنوان کرد: سازمان بهزیستی حدود 400 مرکز، انجمن و تشکل را به بخش‌های مردمی غیر دولتی واگذار کرده و بخش عمده فعالیت به صورت برون سازمانی و به عنوان شرکای بهزیستی، خدمات موثر و شایسته‌ای در استان ارائه می‌دهند.

توسعه آموزش‌های مهارتی

سرپرست جدید آموزش‌ و فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان نیز در این جلسه ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به جامعه هدف و ایجاد اشتغال‌زایی ویژه جوانان را در راستای تحقق شعار سال مهم دانست و اظهار کرد: توسعه آموزش‌های مهارتی در دستور کار قرار گرفته است، جامعه و گروه‌های هدف بسیار گسترده بوده و مشارکت آنان در جهت شعار سال بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

سید علی علوی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود تسهیلات اشتغال‌زایی به افراد جویای کار دارای مدرک فنی‌وحرفه‌ای پرداخت شود چراکه این مهم در تحقق شعار سال بسیار مهم خواهد بود.

حمیدرضا امانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان نیز در ادامه «ایجاد شهرک صنعتی مشترک میان ایران و عراق» در سال جدید را در تحقق شعار سال مهم برشمرد و گفت: قدرت مدیریت فعالان اقتصادی باید تقویت و مشارکت مردمی و سرمایه‌گذاران پررنگ‌تر شود.

ضرورت سرمایه‌گذاری‌های جمعی

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به شعار سال اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سالیان متمادی بر بحث اقتصاد و حمایت از تولید متمرکز شده‌اند، چراکه دشمنان روی این نقطه دست گذاشته و نمی‌خواهند نظام به اهداف خود برسد.

فرزاد پیشکاری گفت: در راستای تقویت مشارکت مردم و واگذاری صنایع مادر به تعاونی‌ها، این بستر فراهم شده تا 25 درصد سهم این حوزه به تعاونی‌ها اختصاص یابد که تاکنون محقق نشده و شاید 5 درصد تحقق یافته است. باید سرمایه‌گذاری‌های گروهی تقویت و انجام شود و بانک‌ها برای حمایت از حوزه پای کار بیایند.

به گزارش تسنیم؛ این نشست در حالی پیرامون شعار سال برگزار و یک سری حواشی به دنبال داشت که مدیران استانی بیشتر دنبال ارائه گزارش بودند تا ارائه برنامه برای تحقق شعار سال!

کد خبر 105533

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد