دیدار نوروزی استاندار اردبیل از مراکز بهزیستی استان

استاندار اردبیل اولین روز کاری خود را با حضور در جمع فرزندان موسسه خیریه شکوفه ها و مراکز سالمندان آغاز نمود.

به گزارش روابط عمومی، در اولین ساعات بعد از تحویل سال ۱۴۰۳، سید حامد عاملی استاندار اردبیل، دادستان، به همراه فرماندار شهرستان اردبیل و هیات همراه،  خیرین و نیکوکاران، مدیرکل و جمعی از مسئولین بهزیستی استان و شهرستان، سال جدید را با حضور در کنار فرزندان موسسه خیریه شکوفه ها و ۲ مرکز سالمندان شروع کردند.

در این دیدار نوروزی استاندار اردبیل، تشرف خود در کنار فرزندان مستقر در مراکز مراقبتی و حمایتی را لطف و عنایت خداوند دانست و از حضور در جمع خانواده بزرگ بهزیستی ابراز خرسندی کرد و گفت: همه ما در دعای ابتدای سال از خدواند متعال می خواهیم که بهترین حال را در تقدیر ما قرار دهد و من باور دارم که بهترین خیر و برکت خدمت به مردم و حضور در جمع صمیمی شما بزرگواران است.

سیدحامد عاملی استاندار اردبیل در بخش دیگر از بیانات خود ضمن قدردانی ازتلاشهای خوب و قابل توجه مجموعه بهزیستی استان بر لزوم توجه حمایت همه جانبه آحاد جامعه نسبت به افراد محروم و کم برخوردار خصوصاْ افراد ناتوان و دارای نقص های جسمانی و بعضا ذهنی تاکید کرد وگفت: برای داشتن جامعه ای سالم و عاری از هرگونه محرومیت نیازمند توجه جدی به رفع و یا کاهش دغدغه های محرومان بویژه افراد داری معلولیت، سالمندان هستیم لذا برای جبران این کمبودها باید با مولد سازی و تامین زیر ساخت های لازم زمینه ایجاد شرایط بهتر برای دریافت خدمات را تسهیل و بهبود بخشیم.

 سپس حامد رضایی مدیر کل بهزیستی استان در حاشیه بازدید استاندار اردبیل از خانه سالمندان ضمن ارائه گزارش از نحوه خدمات رسانی به ولی نعمتان تحت پوشش بویژه سالمندان گفت: تعداد۸۰ مرکز توانبخشی اعم از سالمندان، معلولین ذهنی و بیمان روان با ظرفیت ۲ هزار و ۵۸۵ نفر و با پرداخت ۸۰ میلیارد ریال یارانه  به صورت متمرکز از خدمات سازمان بهره مند می گردند.

مدیر کل بهزیستی استان در بخش دیگراز سخنان بر اهمیت گسترش و آکاهسازی خانواده ها از خدمات ارایه شده به سالمندان از طریق مراکز روزانه تاکید کرد وگفت: با توجه به اینکه جمعیت سالمندی طی دهه های گذشته افزایش پیدا کرده و این روند در سالهای آتی بیشتر هم خواهد شد لذا در سایه تلاشهای بعمل آمده بویژه در تکمیل زنجیره پیشرفت و در طی دوسال اخیر تعدا ۸ مرکز به تعداد مراکز استان اضافه شده است که ۴ مورد آن شامل خانه های کوچک هستند که با ظرفیت ۱۰ نفری به مقمیان خدمات لازم را اریه می دهند.

رضایی افزود: هم اکنون تعداد ۱۳ مورد مرکز شامل:۳ مرکز روزانه با ظرفیت ۲۰۰ نفر، یک مرکز بصورت ویزیت در منزل،   ۴ مورد بصورت تجمعی و  ۵ مورد هم بصورت خانه برای ۵۳۰ نفر از سالمندان خدمات متعدد و تخصصی در حال فعالیت می باشند.

این مسول در رابطه با تفاوت خانه های نگهداری و مراکز تجمعی گفت: در مراکز تجمعی اغلب از سالمندانی که حداکثر وابستگی را دارند نگهداری می شوند که از خدمات پرستاری،   پزشکی،  توانبخشی، پرستاری روانشناسی و مددکاری برخودار می گردند در حالی که در خانه های کوچک این خدمات دهی بصورت مشارکتی و خانه محور توسط خود مقیمان انجام می شود.

 لازم به ذکر است در کنار بازدیدهای نوروزی مسولان در کنار سفر افطاری میزیان فرزندان موسسه خیریه شکوفه ها بودند که با صمیمیت و شرایط معنوی خاصی روز ه خود را افطار نمودند.

افزودنی است : قرائت دعای تحویل سال، اجرای سرود، تک خوانی، تکم گردانی و اهدای عیدی به این عزیزان از دیگر برنامه های این مناسبت بود که با شور و نشاط وصف ناشدنی به سرانجام رسید.

کد خبر 104653

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد